سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین نمایشگاه کسب و کار

اولین نمایشگاه کسب و کار

پیش گفتار:

 

اولین نمایشگاه کسب و کار از تاریخ 21 لغایت 24 دی ماه سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص نمایشگاه کسب و کار، این نمایشگاه از جمله بنگاه های تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی از سوی ایران خواهد بود و در ابعاد بین المللی نیز برگزار می شود؛ این نمایشگاه که نخستین دوره خود را امسال کلید زده است، می تواند به شکل مستمر و پر فایده ای در طول سالیان سال برای این مرز و بوم کارایی داشته باشد و بسترساز آشنایی صاحبان کار و سرمایه با یکدیگر شود و طیف وسیعی از علاقه مندان به دنیای کار و بازرگانی را با سیستم های پیشرفته و تکنولوژی های روز جهانی آشنا نماید. اولین نمایشگاه کسب و کار به شرط خوب بودن از لحاظ جنبه های داخلی و خارجی می تواند یک استارت بزرگ برای عرصه بازرگانی کشور عزیزمان ایران باشد تا  بتوانیم در سال های آتی، دستانوردهای بزرگی را از این نمایشگاه استخراج نماییم! فراموش نکنید در همه جای دنیا و به خصوص ایران، هر ساله نمایشگاه های زیادی برگزار می شوند که پس از اختتامیه مورد ارزیابی از سوی تیم برگزار کننده، تیم مدیریت فنی مربوطه و در آخر نیز نظر خواهی از شرکت کنندگان و بازدید کنندگان واقع می شود تا مسئولان برگزاری با بررسی تمام این موارد، به فکر برگزاری دوره بعدی آن نمایشگاه باشند و یا نباشند؛ اما در خصوص اولین نمایشگاه کسب و کار باید گفت حتی بدون ارزیابی و به دست آمدن فاکتورهای مهم و ارزشمند، ما باید برای برگزاری دوره های بعدی این نمایشگاه نیز برنامه ها و سیسات های لازمه را اتخاذ کنیم تا بتوانیم با اندکی صبر، یک بنگاه داغ و برجسته بازرگانی را برای کشور خود رقم بزنیم. در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در نمایشگاه مسب و کار شما با روش ها و برنامه های مدیریتی بیشماری مواجه می شوید که از سوی شرکت ها و کمماپی های بزرگ داخلی و خارجی مورد استفاده و بهره وری قرار گرفته اند، پس توصیه می کنیم چه اهل صنعت بودید و چه اهل کار و تلاش، به هیچ عنوان این نمایشگاه حائز اهمیت را از دست ندهید و در روزهای بازگشایی بین ساعت 9 الی 17 بعد از ظهر، خود را با محل برگزاری آن برسانید تا با متدهای نوین کسب و کار جهانی از نزدیک آشنایی پیدا نمایید. 

 

اولین نمایشگاه کسب و کار:

اولین نمایشگاه کسب و کار از رونق چشمگیری برخوردار بود و در این میان از انجام برنامه های جانبی از جمله سمینارها، کنفرانس ها و همچنین کارگاه های آموزشی و کاربردی فراوانی نیز بهره مند شد. یکی از فاکتورهای موفق آمیز در این نمایشگاه، توجه خاص و ویژه به خدمات مدیریتی، فرانچایزها و استارت آپ ها بود و باید گفت با در نظر گرفتن همه این عوامل اصلی و فرعی، نخستین نمایشگاه بین المللی کسب و کار با قدرت تمام کار خود را آغاز نموده است. این نمایشگاه که از تاریخ 21 لغایت 24 دی ماه سال 1396 خورشیدی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به مسئولیت اجرای شرکت ایده تجارت هرمس، برگزار شده است؛ از جمله نمایشگاه هایی است که از پشتوانه بخش های مختلف دولتی و خصوصی بهره ها می برد! تا همین الآن مسئولین وزارت معدن، کار و رفاه اجتماعی، بخش معاونتی علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و چند ارگان دولتی دیگر از جمله حامیان جدی اولین نمایشگاه کسب و کار بوده اند که قطعا با ادامه داشتن تمامی این حمایت ها، به زودی ما شاهد دستاوردها و نتایج مطلوبی از برگزاری این نوع نمایشگاه بازرگانی خواهیم بود؛

البته در خصوص اولین نمایشگاه کسب و کار این را نیز باید اضافه کنیم که بخش های خصوصی متعدد و متنوعی در جهت برپایی این نمایشگاه تا این لحظه با همدیگر همکاری و تعامل داشته اند که حاصل کلیات تلاش و کوشش آنان، ایجاد بستر و فرصت مناسب برای فعالیت شرکت کنندگان داخلی و خارجی در راستای ارتقا سطح کاری و شغلی خود بوده است. بنا به گفته مدیر داخلی نمایشگاه کسب و کار، این رویداد بزرگ بین المللی همچون دیگر نمایشگاه های مختلف کشوری یکی از تاپ ترین های خاورمیانه به حساب می آید و می توان آن را غنیمتی با ارزش برای زنده کردن کسب و کارهای از نفس افتاده قلمداد کرد! در اولین نمایشگاه کسب و کار ما شاهد سه بخش برجسته که عبارتند از توسعه و گسترش استات آپ ها، خدمات و برنامه های مدیریتی مدون، آشنایی با سلسله مراتب فرانچایز از سوی گروه های سرمایه گذاری و مدیریتی و همچنین معرفی شرکت های دانش بنیان هستیم. در این نمایشگاه بین المللی که رونق گیری کسب و کار داخلی در اولویت اول برای آن به حساب می آید، قطعا هویت بخشی به آن، به عنوان گام نخست از ضرورت های غیر قابل انکار می باشد که باید برای رسیدن این مهم نهایت تلاش و کوشش لازمه را انجام دهیم. تمام نمایشگاه های بزرگ و کوچکی که در دنیا برگزار می شوند، به ویژه نمایشگاه های بین المللی، در نخستین سال برگزاری خود تواسنته اند به قله های نسبتا قبال توجهی از کارایی و اهمیت دست پیدا نمایند و در همان روزهای نزدیک شدنر به اختتامیه، دوره بعدی خود را برای سال بعد رزرو نمایند؛ نمایشگاه کسب و کار نیز باید چنین مسیر سالمی را طی کند و به عنوان یک رویداد برجسته و بزرگ بین المللی که اولین دوره خود را سپری می کند، آنقدر پر فایده باشد تا در سال های آینده نیز بدون کوچک ترین چون و چرایی بتواند به کار خود ادامه دهد!

در اولین نمایشگاه بین المللی کسب و کار، همانطور که گفتیم کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی و غیر تخصصی، کارگاه های فنی و آموزشی و دیگر موارد اینچنینی نیز وجود داشت که سبب جلب توجه شرکت کنندگان و مخاطبان نمایشگاه نیز شد! البته همزمان با این نمایشگاه بزرگ و برجسته در قلب خاورمیانه، کنفرانس و نمایشگاه بین المللی فرانچایز ایران نیز برگزار شد تا همه شرکت کنندگان داخلی و خارجی با یک تیر دو نشان را هدف خود قرار دهند و در کنار بهره مندی از رقابت عرصه بازرگانی از صنعت فرانچایزاینگ ایران که با مجوز رسمی از سوی حمایت شورای جهانی فرانچایز (World Franchise Council  ) همراه می باشد نیز، استفاده های بیشماری را داشته باشند. دوستان عزیز توجه داشته باشید معرفی اجمال و کامل صنعت فرانچایزینگ در این مطلب نمی گنجد اما به طور مختصر برای آشنایی با این صنعت پیچیده و جالب باید گفت که فرانچایز در حال حاضر یکی از قطب های اقتصاد جهانی و همچنین اقتصاد کشورهای پیشرفته و توسعه رفته همچون ایران می باشد که مشتری اول و آخر آن، اساتید و دانشجوهای مشغول به تحصیل در رشته های اقتصاد و سایر گرایش های آن می باشند! در پایان این بخش باید اضافه کنیم که نخستین دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی کسب و کار، در فضایی با میزان وسعت بیش از 2 هزار متر مربع برگزار شد و طبق آمار ابتدایی درحدود 70 شرکت کننده داخلی و خارجی در این رویداد برجسته حضور بهم رسانیده اند که از جمله نکات قابل توجه برای برگزاری اولین دوره یک نمایشگاه بزرگ است! طبق گفته های مهدی فرهادی نیا، مدیر برگزاری نمایشگاه کسب و کار: تنها راه رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای پایدار به خصوص برای جوانان مستعد ایرانی، پیوستن و فرهنگ سازی کردن فرانچایز جهانی می باشد که در حال حاضر در تمامی کشورهای صاحب نام جهانی، امری است بدیهی و کاملا شناخته شده! وی در ادامه صحبت های خود به این نکته نیز اشاره کرد که طبق آمارهای منتشر شده مبنی بر بازگشت سرمایه از سوی بانک جهانی؛ نرخ بازگشت سرمایه در زمینه های کشاورزی 30 درصد! در زمینه های صنعتی 50 درصد! در زمینه های خدماتی 100 درصد و در زمینه مواد مخدر به شکل غیر قابل باوری 200 درصد می باشد! که البته باید به تمامی این موارد سود حاصل شده از فعالیت در زمینه تحقیق وتوسعه که در حدود 3 هزار درصد می باشد را نیز اضافه کنیم!!! آقای فرهادی نیا در انتهای صحبت های خود از تمامی افراد و ارگان های ذی ربط که در راستای برگزاری نخستین نمایشگاه کسب و کار تلاش کرده اند نیز تشکر و قدردانی کرد و توجه به مسئله فرانچایز را از جمله رکن های اصلی و اساسی کشور برای دستیابی به فرصت ها و زمینه های اقتصادی مناسب دانست!

 

و اما کمی آشنایی با مجری برگزاری اولین نمایشگاه کسب و کار ایران:

شرکت ایده تجارت هرمس همانطور که متوجه آن شده اید، مجری برگزاری نخستین دوره نمایشگاه بین المللی کسب و کار در محل دائمی نمایشگاه های تهران می باشد که از سال 1383 تاکنون تنها با هدف افزایش مسیرهای ارتباطی در ابعاد درون مرز و برون مرزی فعالیت کرده است. شرکت ایده تجارت هرمس با مدیریت سرکار خانم مریم ثابت در زمینه های زیادی از جمله:

  • شناخت و تحقیق در خصوص بازارهای مختلف داخلی و خارجی
  • برگزاری نمایشگاه های عمدتا بین المللی
  • برگزاری همایش ها و کنفرانس های تخصصی خارجی و بین المللی
  • ارائه راهکار و مشاوره برای فعالیت در زمینه های بازاریابی
  • ایجاد بسترهای مناسب برای بازاریابی
  • و هر نوع کمک بازرگانی و تجاری دیگر به تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی

یکی از شاهکارهای شرکت ایده تجارت هرمس، اولین نمایشگاه کسب و کار ایران خواهد بود که با حضور طیف گسترده ای از شرکت کنندگان داخلی و خارجی نیز قطعا همراه خواهد بود! در این رویداد برجسته بین المللی که باید برای دوام و برپایی در دوره های بعدی از امکانات و زیرساخت های مناسبی برخوردار باشد، بی اقرار باید بگوییم شرکت ایده تجات هرمس با تمام سختی ها و مشکلاتی که برای برگزاری یک نمایشگاه آن هم در ابعاد بین المللی موجود می باشد، تمام تلاش و همت خود را با به کار گیری نیروهای متخصصی که اغلب جوان و با انگیزه هستند، به کار گرفته است و می توان از همین آلان اولین نمایشگاه کسب و کار کشورمان را یکی از با شکوه ترین نمایشگاه های برپا شده در ابعاد بین المللی تلقی نماییم. همچنین در خصوص این مجری برگزاری ذکر این نکته نیز واجب و ضروری است  که شرکت هرمس از تجربیات خارجی با ارزشی نیز برخوردار می باشد.

 

کلام آخر:

اولین نمایشگاه کسب و کار در تاریخ 21 دی ماه سال 1396 افتتاح و تا تاریخ 24 دی ماه نیز به کار خود ادامه می دهد. در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین الملیل تهران در مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع برگزار می شود، ما شاهد حضور 70 شرکت کننده داخلی و خارجی می باشیم که در سه بخش خدمات مدیریتی، خدمات فرانچایزینگ و شناخت و معرفی استارت آپ های گوناگون فعالیت می نمایند. این نمایشگاه که شاید بتوان گفت از خاص ترین نمایشگاه های داخلی و همچنین آینده دار ترین آن ها تلقی می شود، از حمایت های زیادی آن هم از بخش های دولتی و خصوصی متعدد همچون معاومت ریاست جمهوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر سازمان های نامی کشوری برخوردار است و امید هست که با همین رویکردهای حمایتی، بتوان یک نمایشگاه همیشه برجسته و مهم را در طول سال های آینده برگزار نماییم. البته باید این را نیز در نظر داشت که ما به عنوان کشوری که در مسیر ایجاد تحول و تغییر از منابع اقتصادی محوری به سمت منابع اقتصادی دانش بنیانی هستیم، قطعا با مشکلات زیادی از جنبه های داخلی و خارجی برای این پوست اندازی اجباری مواجه خواهیم شد که باید با هرچه بیشتر پرداختن به اعمالی همچون برگزاری نمایشگاه کسب و کار و دیگر صنایع مربوطه به آن، در صدد حل این مشکلات برآییم! نمایشگاه بین المللی کسب و کار یک بنگاه بازرگانی نوظهور اما بسیار حائز اهمیت در منطقه خاورمیانه می بشد که می توان در آن با توسعه کسب و کارهای زیای از نزدیک مواجه شد و دنبال فرصت های کم نظیر اما بسیار بسیار مطلوب اقتصادی گشت و سر و سامان خوبی را به اوضاع اقتصاد کشوری داد؛ ناگفته نماند که به موازات برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه و کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران نیز برگزار می شود که به گفته اغلب فعالان اقتصادی یک امتیاز بزرگ برای ایران به حساب می آید که میزبانی چنین نمایشگاهی را در پرونده کاری خود داشته باشد! بنا به گفته متخصصان اقتصادی ایران، فرانچایز می توان یک شکاف رونق بخشی برای اغلب شغل های پایدار این مملکت باشد و سبب گردد تا در صورت فرهنگ سازی و آموزش درست آن به مردم، بتوانیم برای درصد قابل توجهی از جوانان خود کسب و کار شایسته ای رابه وجود آوریم؛ طبق اسناد و مدارک موجود در خصوص نتایج حاصل شده از توجه به صنعت فرانچایز که در حال حاضر از رکن های اصلی زمینه های اقتصادی یک مملکت به حساب می آید، باید گفت ورود و سرمایه گذاری در بخش توصعه و تحقیق از جمله کارهای سودآور برای آن دسته از سرمایه گذارانی به شمار می رود که دلواپس سرمایه های خرج کرده خود می باشند! از قلم نیوفتد که عمده شغل هایی حاصل شده از پذیرفتن صنعت فرانچایز تا کنون، شغل هایی بوده است که از ماندگاری بالایی برخوردار بوده اند و در دراز مدت گسترش و توسعه پیدا می کنند. در پایان باید این را نیز عنوان کرد که صنعت فرانچایزینگ ایران یک صنعت محدود اما استاندارد شده می باشد که قطعا  با توجه به اشخاص و توان کاری کسانی که اپذیرای این صنعت اقتصادی هستند، پیشروی در آن امکان پذیر می باشد.

فارغ از همه این ها، اولین نمایشگاه کسب و کار ایران همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران منتظر شما بازدید کنندگان و مخاطبان عزیز می باشد. این نمایشگاه یک بستر مناسب برای تعامل میان شرکت کنندگان داخلی و خارجی و همچنین آشنایی با متدها و روش های نوین مدیریتی و البته شناخت و معرفی شرکت های نوظهور دانش بنیان و همچنین استارت آپ های مختلف کشوری است و از این رو باید گفت این نمایشگاه، یک رویداد بین المللی بزرگ و حائز اهمیت تلقی می شود؛ در نمایشگاه کسب و کار افراد شاخص و مطرح در زمینه های اقتصادی، شرکت های بزرگ و نامی و همچنین متخصصان برجسته و نامی در زمره اقتصادی حضور دارند که شاید برای خیلی از شرکت کنندگان و بازدید کنندگان این نمایشگاه تنها دیدن این اشخاص و شرکت ها از نزدیک یک تجربه غیر قابل باور باشد! در پایان باید از تمامی عزیزانی که با تلاش و همت شبانه روزی خود، زمینه برگزاری این چنین نمایشگاه را فراهم نموده اند، نهایت تشکر و قدردانی را به جا آوریم و در این بین از همکاری سازمان ها، ارگان ها، اصناف و تمام گروه های مختلف جمعی دولتی و غیر دولتی نیز کمال سپاس گزاری را داشته باشیم و بگوییم با تلاش بی وقفه و همچنین حضور گرم شرکت کنندگان داخلی آن هم با دستاوردها و متدهای جدید خود، به زودی زود ما شاهد حضور جمع بیشتری از این نفرات در دوره های بعدی نمایشگاه کسب و کار خواهیم بود. نمایشگاهی که شاید روزی برای تک تک بازدید کنندگان آن از دعوت نامه های ویژه و تخصصی استفاده کرد.

 لینک مقاله : https://goo.gl/S7pwX7