سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع غرفه

 

انواع غرفه

پیش گفتار:

هر نمایشگاه پر است از انواع غرفه که هر کدام با توجه به شرایط مکانی که در آن قرار می گیرند، اسم خاصی را به خود اختصاص می دهند که به ترتیب یک وجهی، دو وجهی، سه وجهی و چهار وجهی و یا جزیره قلمداد می شوند. البته تنوع غرفه ها تنها بسته به شکل قرارگیری آن ها در نمایشگاه نیست و می توان آن ها را بسته به نوع سازه ای که ازش ساخته می شوند نیز به غرفه هایی ساخته شده از سازه های: تتریس، ماکسیما، بادی، اسپیس فریم، کلیک، پاپ آپ و غیره تقسیم نمود. در نظر داشته باشید که میزان موفقیتی که با حضور در یک نمایشگاه به دست خواهید آورد؛ چه کم باشد و چه زیاد وابستگی زیادی به محل قرارگیری غرفه شما دارد! اینکه غرفه شما تنها از یک سو دیده شود و یا از هر 4 طرف قابل رویت باشد، می تواند در امر فروش و یا درصد بازدید مخاطبان نمایشگاهی از غرفه شما تاثیر داشته باشد.

 

 

انواع غرفه:

غرفه های نمایشگاهی بسته به نقشه هایی که از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه ها به شرکت کنندگان ارائه می شود، موقعیت های خود را به دست می آورند تا تیم های طراحی غرفه و غرفه آرایی و البته غرفه سازها با شناخت از این موقعیت مکانی درصد انجام فازهای طراحی و ساختنی خود برآیند. همانطور که گفتیم غرفه ها انواع مختلفی دارند که انتخاب بهترین نوع آن ها می تواند حتی قبل از شروع نمایشگاه به شما نوید یک حضور پررنگ و توام با موفقیت فراوان را دهد! پیش از این که به سراغ معرفی انواع غرفه ها برویم؛ بهتر است ابتدا در مورد جایگاه آن ها در محیط نمایشگاهی قدری صحبت کنیم چرا که برخی از غرفه ها در داخل نمایشگاه آن هم طبق نقشه مسئولان برگزاری و برخی دیگر در محیط خارج از نمایشگاه ایجاد می شوند که هر کدام از این غرفه ها دارای امتیازات به خصوصی می باشند.

غرفه های داخل نمایشگاه که به اصطلاح به آنان غرفه های سرپوشیده نیز می گویند، به چهار نوع:

·        یک وجهی

·        دو وجهی

·        سه وجهی

·        چهار وجهی و یا جزیره

تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها با توجه به متراژ خود و البته نوع نمایشی که می تواند از خود در نمایشگاه داشته باشد (از یک وجهی گرفته تا چهار وجهی) از قیمت های مختلفی برای اجاره برخوردار هستند. در میان انواع غرفه های سرپوشیده، غرفه های یک وجهی که به آن ها غرفه های U  نیز گفته می شود، از اجاره بهای بسیار کمتری برخوردار می باشند و غرفه های چهار وجهی یا همان جزیره ای هم از بالاترین مبالغ اجاره ای؛ غرفه های داخلی به جهت نوع دسترسی و اینکه اغلب بسته به طراحی کلی نمایشگاهی در یک خط و در کنار سایر غرفه های دیگر قرار می گیرند از ارزش مکانی بسیار ناچیزی بهره مند هستند و در این میان باز بُرد با غرفه هایی همچون غرفه های سه وجهی و البته چهار وجهی است که در تقاطع راهروهای نمایشگاهی قرار گرفته اند و با توجه به محل قرارگیری خود، هم بسیار عالی در دید عموم مخاطبان قرار می گیرند و هم به یکی از با ارزش ترین غرفه های نمایشگاهی تبدیل می شوند. و اما غرفه های خارج از محیط نمایشگاه که از جهاتی بسیار ایده آل تر از غرفه های سرپوشیده می باشند و می توان در آن ها محصولات و خدمات خود را بهتر نمایش و تبلیغ نمود. این دسته از غرفه های بیرونی وسعت بیشتری را نسبت به غرفه های داخلی دارا می باشند و اگر پشت ستون ها و پله های نمایشگاه تعبیه نشوند، می توانند خروجی کاملا مفید داشته باشند چرا که اغلب این غرفه ها در مسیر ورودی و یا حتی خروجی نمایشگاه ها قرار می گیرند. یکی دیگر از عوامل موفقیت آمیز در رسیدن به یک غرفه خوب، مساحت آن می باشد که توضیح کامل و وسیعی را دربر می گیرد که در مطالب دیگر حتما به آن اشاره خواهیم کرد. حال بهتر است با آگاهی از این مطالب، ‌به سراغ تعریف هر یک از انواع غرفه ها برویم و کمی بیشتر با آن ها آشنا شویم:

·       غرفه های یک وجهی: غرفه هایی هستند که از سه طرف بسته و تنها از قسمت جلو خود برای مخطابان قابل تماشا می باشند. این غرفه ها اغلب تنها از عمق داخلی خود می توانند برخوردار باشند و از نظر عرضی با یکدیگر کاملا متفاوت هستند! در خصوص این غرفه ها این نکته را نیز باید اضافه کرد که هر چه آن ها عریض تر باشند و یا از عمق بیشتری برخوردار باشند، با اینکه تک وجهی هستند اما باز قابل توجه تر خواهند بود و می توان در مجموعه غرفه های نمایشگاهی حرف های بیشتری را برای گفتن داشت!

·       غرفه های دو وجهی: غرفه های دو وجهی همانطور که از نامشان نیز معلوم است، از دو طرف قابل رویت هستند برای بازدید کنندگان و مخاطبان نمایشگاهی و از دو طرف دیگر با سایر غرفه ها از دیوارهای مشترکی برخوردار می باشند. این دسته از غرفه های سرپوشیده معمولا در حالت های نبشی از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه تعبیه می شوند و از هزینه های بیشتری برای آراسته شدن و غرفه آرایی بهره مند می شوند؛

·       غرفه های سه وجهی: به غرفه های سه وجهی،‌ غرفه های شبه جزیره ای نیز گفته می شود که از سه طرف قابلیت نمایش دارند و یکی از با ارزش ترین غرفه های نمایشگاهی به حساب می آیند و این قدرت را دارند که سبب جلب توجه بیشتری از سوی حاضران در نمایشگاه گردد. لازم به ذکر است که به این نوع از غرفه ها، غرفه های انتهایی نیز گفته می شود.

·       غرفه های چهار وجهی و یا جزیره: و اما برجسته ترین و در عین حال با ارزش ترین غرفه های نمایشگاه که غرفه های چهار وجهی، جزیره ای و بلوکی نامیده می شوند و درست در میان نقطه اتصال راهرو ها جای می گیرند وبه آسانی می توان آن ها را پیدا نمود. این غرفه ها یکی از بهترین مکان های تبلیغاتی و نمایشی برای شرکت کنندگان به حساب می آیند و معمولا در هر نمایشگاهی آن ها در اختیار کمپانی ها و شرکت های مطرج جهانی و یا داخلی قرار داده می شود. تعداد این غرفه ها در هر نمایشگاهی با هر میزان مساحتی که برگزار می شود، محدود است و باید برای رزرو و اجاره یکی از آن ها خیلی سریع و هوشمندانه اقدام کرد.

 

انواع غرفه بر اساس نوع سازه های بکار رفته در آن که عبارتند از:

تتریس:تتریس به لحاظ سرگرمی، حتما همانطور که می دانید و آن را بازی کرده اید؛ یک بازی معمایی خونه سازی مانندی بود که با قرار دادن این دسته از خونه سازی ها می توانستیم شکل و ساختمان مورد نظر خود را بوجود آوریم! در واقع سازه تتریس هم از همین بازی الهام گرفته شده است چرا که سازه های تتریسی هم به مانند همان خونه سازی ها، با کنار هم قرار گرفتن با همان میزان سرعت، سبب بوجود آمدن ساختمان ها و غرفه های مورد نظر ما می شوند! سازه تتریس یک سازه جدید با روش اتصال ویژه و همچنین رنگ بندی متفاوت است که البته سرعت نصب فوق العاده ای نیز دارد! بهره بردن از این سازه مدولار (تولید شده از قطعات از پیش ساخته، مطابق با استانداردهای روز جهانی و آماده برای مونتاژ شدن که البته بیشتر برای ساخت پاویون ها و غرفه های گروهی مورد استفاده قرار می گیرد) سبب عدم نیاز به ساخت و ساز درونی در نمایشگاه و همچنین عدم نیاز به استحکام بخشی برای این دسته از سازه ها می باشد. سازه تتریس به علت شکل و جلوه ویژه ای که از خود در نهایت به نمایش می گذارد سبب جلب توجه و همچنین ایجاد تمایز بین غرفه شما با دیگر همسایگانتان می شود! همچنین شایان به ذکر است که در این سازه می توان از لایت باکس های گوناگون برای معرفی و یا حتی زیبایی غرفه مورد نظرتان استفاده نمود فواید استفاده از سازه تتریس:

·       مقاوم و مستحکم بودن قطعات

·       انعطاف پذیری در طراحی و تولید

·       ایمنی سازه

·       صرفه جویی در هزینه

·       صرفه جویی در موارد ناشی از انتخاب سازه های از پیش ساخته شده

·       عدم تولید ضایعات و سازگاری با محیط زیست

·       عدم تولید آلودگی صوتی در محیط

·       عدم محدودیت در طراحی طولی

·       نصب و راه اندازی آسان

·       سرعت بخشیدن به فاز اجرایی پروژه

·       امکان خلق اشکال کروی با زوایای انحنایی

·       انتقال کابل های برق به نقاط دلخواه در این سازه

·       امکان ایجاد اختلاف سطح به منظور بهتر شدن امر نورپردازی

·       هماهنگی با انواع کانترها، لایت باکس ها و دیگر تجهیزات نمایشگاهی

·       امکان استفاده از پنجره و طبقه بندی های گوناگون

·       انجام تمام ابعداد کارهای گرافیکی و تیزرهای تبلیغاتی لازمه برای جلوه بخشی

 

ماکسیما:یک سازه نمایشگاهی جدید و مدرن با امکان استفاده بصورت مدولار (یعنی تولید شده از قطعات از پیش ساخته، استاندارد و منتاژ شده) می باشد که از آن بیشتر برای ساخت پاویون ها و غرفه های گروهی استفاده می شود. از سوی دیگرغرفه های ماکسیما را می توان حد واسط غرفه های خود ساخت چوبی و غرفه های استاندارد دانست، به طوری که بهسبب بهره گیری مدولاری و متریال تشکیل شده ( پروفیل های آلمینیومی، تایل های رنگی ام دی اف، تایل های شیشه ای و پلاستیکی) نزدیک به غرفه های استاندارد بوده و از سوی دیگر به سبب انعطاف پذیری و آزادی عمل در طراحی، غرفه های ماکسیما را می توان نوعی غرفه های خودساخت تعریف نمود! جالب است بدانید همین ویژگی سبب شده است که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران غرفه های ماکسیما را در صورت تجاوز از ارتفاع 2.5 متر یعنی همان ارتفاع غرفه های استاندارد، جزء غرفه های خودساخت طبقه بندی نموده تا غرفه سازان جهت احداث این غرفه ها نیازمند گرفتن مجوز از مراکز مربوطه گردند! مزایای استفاده ار سازه ماکسیما:

·       صرفه جویی در هزینه

·       مناسب برای پاویون ها

·       تسریع بخشیدن فاز اجرایی پروژه

·       استفاده مجدد یا حتی اجاره دادن غرفه ساخته شده به سایر غرفه داران

·       حمل و نقل آسان

·       نصب و راه اندازی راحت

·       کاهش و یا افزایش مساحت غرفه

·       عدم تولید ضایعات و سازگاری با محیط زیست

·       قابلیت استفاده از انواع ورق ها و تایل ها در دیوارها

·       و دیگر موارد می توان اشاره کرد.

بادی:معمولا غرفه سازی با سازه های بادی خیلی کم در داخل ایران به چشم می خورند. بیشتر غرفه سازان حتی در طراحی های اولیه خود هم، به فکر استفاده و بهره گیری از سازه های این چنینی نیستند. غرفه های بادی مدت های زیادی است که از آن ها در نمایشگاه های مختلفی داخلی و خارجی کشورهایی که تنها به فکر بازگشایی نمایشگاه نیستند و نیم نگاهی به جمع و جور کردن غرفه ها و وسایل آن ها در انتهای زمان فعالیتی نمایشگاه دارند نیز استفاده می نمایند. غرفه های بادی خصوصیات ریز و درشت زیادی دارد که شاید عدم تمایل به دانستن این خصوصیات از سوی طراحان و غرفه سازان ایرانی و همچنین تمایل شدید این دوستان برای پیچ و بست کردن سازه ها بر روی هم، یکی از عوامل مهم در عدم استفاده از سازه های بادی باشد! سازه های بادی در حد ظرفیت های موجود خود، در شکل و ابعاد مختلف طراحی و تولید شده اند؛ اَشکال این سازه ها همانند: نیم کره، ربع کره و حالتی شبیه به زین اسب می باشد که با همین حالت های محدود می تواند سبب صرفه جویی قابل توجهی برای غرفه ساز و غرفه دار باشد. فراموش نکنید ساه های بادی با هر شکل و شمایل عجیب و غریبی که دارند باید در آخر، حداقل از یو دارای انحنای محدب باشند تا بتواندد در طول شبانه روز، فشار هوای داخل خود را در وضعیت متعادل نگه دارند تا سر پا باقی بمانند.

اسپیس فریم:اسپیس فریم یا داربست نمایشگاهی یک لغت انگلیسی است که به معنی سازه فضایی می باشد. (این اسم به دلیل شکل و ساختار فضایی این سازه، بر روی آن قرار گرفته است.) سازه اسپیس فریم به سازه های شطرنج مانندی گفته می شود که به یکدیگر اتصال پیدا می کنند و شکل مناسب هندسی به خود می گیرند. این دسته از سازه ها که شباهت زیادی به داربست های فلزی دارند و از این رو به آن ها داربست نمایشگاهی نیز گفته می شود به دلیل شکل هندسی منظمی که دارند و تقسیم مثلثاتی بار سازه در کل مجموعه، می توانند سازه مستحکمی را ایجاد نمایند که قدرت حمل بار بالایی را از خود نشان دهد! برای اتصال قطعات اسپیس فریم، از جوش Co2  کمک می گیرند و لازم به ذکر هم هست که بگوییم جنس بیشتر این نوع سازه ها از آهن و در برخی موارد هم از جنس آلومینیوم استفاده می کنند. از سازه اسپیس فریم همانطور که گفته شد امروزه به وفور استفاده می شود و از آن برای ساخت سوله و سالن های موقت و دائمی، حسینیه های مربوطه، ساخت غرفه در فضاهای باز و بسته و همچنین غرفه آرایی، ایجاد جایگاه یا همان استیج برای جشن های بیرونی، گلخانه های موقت و دائمی، کنسرت و تور های چند روزه، ساخت طاق نصرت و موارد بیشمار دیگری، استفاده می نمایند. سازه های اسپیس فریم توسط بست و لچک های مربوط به خودشون در انواع و ابعاد زیادی طراحی و تولید می شوند و مزایای استفاده از آن ها به شرح زیر می باشد:

·       نصب آسان و سریع

·       سبک بودن و وزن کم

·       سهولت در جا به جایی و عدم نیازمندی به ماشین آلات سنگین برای این مهم

·       مقاوم و مستحکم

·       بهره وری بیشتر

·       انعطاف پذیری بالا

·       سرعت ساخت چشمگیر

·       قابلیت پوشش دهی سازه

·       خاصیت ضد زنگ زدگی به دلیل روکش آبکاری شده

·       قابلیت حمل بار زیاد

·       مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف

·       بهترین سازه برای نورپردازی و تزیین غرفه

کلیک:یک سازه از انواع سازه های نمایشگاهی است که بواسطه نیرو مغناطیسی، قطعات آن به یکدیگر متصل می شوند. بهره گیری از چنین سازه ای سبب می شود تا بدون نیاز به ابزار خاصی و با راحتی هرچه تمام تر، طرح و دیزاین مورد نظر خود را بوجود آوریم. قطعات ساره کلیک از جنس آلمینیوم می باشند که بوسیله کیوپ هایی از جنس باز هم آلمینیوم بهم اتصال پیدا می کنند. سازه کلیک توسط دایگونال هایی که به شکل علامت ضربدر می باشد و از جنس استیل مقاوم هم ساخت و تولید شده است، به عنوان نقش شیرازه کناری سازه بسته می شود. جالب است بدانید نیرو مغناطیسی که سبب اتصال اجزای این سازه بهم می شود به خاطر وجود آهنرباهای بسیار کوچک اما زیادی از حد قدرتمندی است که در داخل لوله های این سازه تعبیه شده اند و به شما این اختیار را می دهند تا سازه و یا غرفه مورد نظر خود را ابتدا طراحی نمایید و سپس اقدام به بستن کیوپ ها کنید. سازه های از پیش ساخته شده کلیکی اغلب در ابعاد 60*60 و 60*30 و یا 60*68 تولید می شوند که به شما امکان ایجاد سازه های مسطح و منحنی را می دهند تا با ذوق و انگیزه بیشتری به سراغ طراحی و دیزاین غرفه خود بروید! شکل نهایی از سازه کلیک معمولا مانند خانه های یک جدول می باشد که به هر کدام از این خانه، یک پیکسل گفته می شود که در اصل؛ با کنار هم قرار گرفتن این پیکسل ها، سازه نهایی شکل می گیرد و قابل تغییر هم می شود. سازه کلیک به دلیل ابعاد متناسبی که تولید می شود این اجازه را به مصرف کنندگان خود می دهد تا با طراحی نقش و نگارهای مورد توجه خودشان و چاپ همان نقش و نگارها توسط چاپ بک لایت، طرح های پایانی خود را بر روی پیکسل های این سازه نصب نمایند.ساخت غرفه های این چنینی با سازه کلیک علاوه بر برجستگی غرفه و استحکام بخشیدن آن، همانطور که در بالا گفته شد می تواند امکان ایجاد تغییرات بیشتری را برای صاحبان غرفه به وجود آورد! لازم به ذکر است که غرفه های مدولار کلیک می تواند در طرح های مختلف و متناسب با مبلغ درخواستی از سوی مشتری طراحی و تولید شوند. همچنین با در اختیار داشتن غرفه ای از این جنس سازه، می توان تمام ویژگی های لازم برای یک غرفه نمایشگاهی مانند: قفسه بندی، قرار دادن نمایشگر اختصاصی، قرار دادن صفحه نمایش معرفی محصولات، استند و ویترین، میز مذاکرات، برد اطلاعات، المان های عمودی و افقی، بک لایت ها و دیگر خصوصیات را برای بیشتر نمایان شدن غرفه خود در نمایشگاه استفاده نمود. بهره مندی از این نوع سازه برای تهیه و ساخت یک غرفه در یک نمایشگاه نه چندان سطح بالا می تواند سبب نمایش بهتر غرفه در مجموعه، جذب دید مخاطب و صد البته جذب مشتری و همچنین باعث زیباتر شدن تک غرفه یا مجموعه غرفه های شما در نمایشگاه مربوطه گردد. استفاده از سازه کلیک در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی هم مزایای قابل توجهی دارد و هم معایب قابل تاملی که شاید بد نباشد ایم مزایا و معایب را باهم بررسی نماییم. مزایای استفاده از سازه های کلیکی:

·       مقاوم و مستحکم بودن قطعات

·       انعطاف پذیری در طراحی و تولید

·       ایمنی سازه

·       صرفه جویی در هزینه

·       صرفه جویی در موارد ناشی از انتخاب سازه های از پیش ساخته شده

·       عدم تولید ضایعات و سازگاری با محیط زیست

·       عدم تولید آلودگی صوتی در محیط

·       عدم محدودیت در طراحی طولی

·       نصب و راه اندازی آسان

·       سرعت بخشیدن به فاز اجرایی پروژه

·       حمل و نقل آسان

·       استفاده مجدد در صورت تقاضا

 

پاپ آپ:سازه های بسیاری در حال حاضر برای ساخت و طراحی یک غرفه مناسب و البته قابل قبول وجود دارند، اما سازه پاپ آپ که در حال حاضر بزرگ ترین سازه قابل حمل نمایشگاهی در ایران به شمار می رود سعی کرده است تا با درک خواسته مخاطبان و همچنین پشت سر گذاشتن حساسیت های تبلیغاتی سنتی در کنار توجه به امکان حضور حداقلی در نمایشگاه برای واحد های تجاری کوچک و بزرگ، رونق را هدیه آورد! این سازه با بهره گیری از یک صفحه بارگذاری بسیار وسیع و همچنین قابل توجه از نظر گرافیکی سبب بیشتر دیده شدن غرفه شما در نمایشگاه های حضور یافته و همچنین تاثیر گذاری زیاد بر ذهن و دید مخاصبان می شود. سازه پاپ آپ با پوشش حداکثری پس زمینه محیط غرفه شما می تواند خیال شما را در رسیدن به یک غرفه مجلل و گرافیکی، کاملا راحت نماید. ساختار سازه پاپ آپ از جنس آلمینیومی بوده که با کمک خط کش های استیل مانند و به روش های گوناگون به یکدیگر متصل می شوند. جالب است بدانید که اندازه و ابعاد این سازه نیز همانطور که در مقاله سازه تتریس به آن اشاره کردیم از کنار هم قرار گرفتن خانه های شبکه ای که به آن ماژول گفته می شود، می باشد. این سازه در انواع مختلف کروی، تخت، ریلی و مگنتی که در زیر قصد توضیح هر کدام از آنها را بطور مختصر داریم و یا با اسم های مشابه دیگری نسبت به این چند نوع که ذکر کرده ایم، در حال حاضر در بازار های داخلی موجود می باشد.

پاپ آپ کروی: این نوع از سازه پاپ آپ بعد از اجرای فاز عملی و نصبی پروژهع به صورت محدبی شکل در می آید و به طور چشم نواز انجام پوشش محیط مورد نظر شما را به عهده می گیرد.

پاپ آپ تخت: همانطور که از اسم نیز معلوم است کاملا تخت و بدون زاویه انحنایی بر روی زمین قرار می گیرد. جالب است بدانید در چند سال اخیر با ذوق طراحان و ایده پردازان غرفه سازی، از طریق روی هم قرار دادن چند پاپ آپ تخت بصورت عمودی و افقی توانسته اند استند های تبلیغاتی زیبایی را بوجود بیاورند.

پاپ آپ ریلی: بیشتر نهادن نام ریلی بر روی این نوع از سازه پاپ آپ، به جهت ریلی بودن نصب آن می باشد که امکان ویژه و بخصوصی برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، می باشد.

پاپ آپ مگنتی: شاید واقعا در بین انواع پاپ آپ ها، نصب خیلی آسان را بتوان فقط برای پاپ آپ ههای مگنتی بکار برد! چرا که این دسته از پاپ آپ ها تقریبا بدون دخالت هیچ نیرو متخصص و فنی شکل می گیرد که خود از نکاتقابل تامل این نوع از پاپ آپ ها می باشد. مزایای استفاده از سازه پاپ آپ:

·       استفاده در کاربری های گوناگون نظیر: غرفه های نمایشگاهی، همایش ها و سمینار ها

·       حداکثر پوشش با حداقل وسایل و امکانات

·       دارای تنوع و انداه های گوناگون

·       صرفه جویی در هزینه پایانی پروژه

·       سرعت بخشیدن به فاز اجرایی پروژه

·       هماهنگی با انواع کانترها، لایت باکس ها و تجهیزات نمایشگاهی

·       استفاده از فضای کوچک برای بکار گیری

·       آسیب نرساندن به چاپ های گرافیکی و تبلیغاتی مورد نظر

·       امکان ایجاد فضای مناسب برای انجام نورپردازی

·       نصب آسان

·       مقاوم و مستحکم بودن سازه

 

کلام آخر:

انواع غرفه های نمایشگاهی از قیمت ها و حجم های مختلفی برخوردار هستند که قطعا انتخاب هر یک از آن ها می تواند یک قدم شما و تیم حاضر شده از سوی شما در نمایشگاه را به موفقیت نزدیک تر کند. فراموش نکنید که در این مطلب ما غرفه ها را از سه موضوع:

1.     موقعیت مکانی غرفه ها (غرفه های داخل نمایشگاهی و غرفه های بیرون از محیط نمایشگاه)

2.     زاویه نمایش غرفه ها (یک وجهی – دو وجهی – سه وجهی – چهار وجهی)

3.     و نوع سازه های بکار رفته در غرفه ها (تتریس – ماکسیما – بادی – اسپیس فریم – کلیک – پا آپ و ...)

تقسیم بندی کردیم و آن ها را انواع غرفه های نمایشگاهی نامیدیم.