سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون

 

مقدمه:

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون در تاریخ 21 دی ماه سال 1396 افتتاح و تا تاریخ 24 دی ماه نیز ادامه پیدا کرد. این نمایشگاه بزرگ که همچون دیگر نمایشگاه های بین المللی تهران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهارن برگزار شد، از فرصت های مغتنم متعددی برخوردار بود و توانست بستر مناسبی برای رقابت میان همه شرکت کنندگان و غرفه داران ایجاد نماید. هشتمین دوره از این رویداد بزرگ بین المللی که به اختصار آن را MIDEX 2018      نیز می نامند؛ همچون دوره گذشته خود با استقبال زیادی از سوی مخاطبان و بازدید کنندگان نمایشگاهی مواجه شد و از همان روز افتتاحیه شور و حرارت یک بازار بزرگ تبلیغاتی و تجاری را در میان همگان برانگیخت! در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شما را قدری بیشتر با نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون آشنا کنیم و از نفوذ سبک و سیاق معماری های جدید و متدهای نوین طراحی برایتان صحبت نماییم.

 

 

 

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون:

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون در مساحتی بالغ بر 18 هزار متر مربع از مجموعه نمایشگاه های بین المللی تهران، برگزار شد. این نمایشگاه که که از جنبه های خارجی خود مورد تایید اتحادیه جهانی نمایشگاه های بین المللی یا همان UFI   می باشد، در سال گذشته سروصدای زیادی را به پا کرد و توانست با حضور 235 شرکت کننده از 14 کشور مختلف جهانی در کنار دیگر شرکت کنندگان داخلی به کار خود پایان دهد و در دوره امسال خود، با استقبال بیشتری رو به رو شود! نمایشگاه خانه مدرن از هر جهتی که به آن نگاه کنید یک نمایشگاه تجاری برای کسب سود توسط شرکت ها و کمپانی های حاضر شده در آن و به ویژه برای شرکت ها و موسساتی است که از سوی کشور میزبان در آن شرکت کرده اند؛ این نمایشگاه از جمله نمایشگاه هایی است که عموم مردم از برگزاری آن احساس رضایت و خشنودی می کنند و صاحبان و فعالان صنایع مربوطه نیز فرصت بسیار مناسبی برای کسب تجربه و ایجاد رقابتی سالم با همتایان خود به دست می آورند. البته چیزی که در این دوره ما شاهد وجود آن بودیم، افزایش پارامترهای تخصصی معماری و دکوراسیونی در محیط نمایشگاهی بود و کمتر می توانستیم غرفه ای را پیدا کنیم که به جای صحبت از مباحث تخصصی موجود در صنعت، از محصولات و خدمات نوین خود صحبت نماید. با این حال باز این دوره نیز همچون دوره هفتم، مجالی را مهیا کرد تا نیروهای توانمند و خوش ذوق داخلی بتوانند از دستاوردها و ایده های خود در مقابل بزرگ ترین کمپانی های فعال در جهان دفاع کنند. فارغ از همه این ها یکی از دلایل کلی جذاب شدن این نمایشگاه، وجود افراد متخصص در آن چه از کشور ایران و چه از سایر کشورها و همچنین برگزاری کارگاه ها و همایش های تخصصی و غیر تخصصی مرتبط با معماری و دیزاین و دکوراسیون های اداری و خانگی بود.

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون برای بار دیگر ثابت کرد که دنیای معماری و طراحی هنوز هم که هنوز است پر است از ایده و تفکرات نوین! ما به وفور در این نمایشگاه شاهد دستاوردها و دیزاین های حیرت آوری هم از شرکت کنندگان داخلی و هم از سوی شرکت کنندگان خارجی حاضر شده در محیط نمایشگاهی بودیم. در این دوره همانطور که از عنوان نمایشگاه نیز بر می آید، در خصوص سه مبحث کلی خانه های مدرن امروزی، آشنایی با معماری داخلی و همچنین ایده پرازی برای دکوراسیون محیط های مختلف صحبت های مطلوبی شد و باید گفت در سال جاری قطعا ما شاهد تغییرات زیادی در عرصه های نام برده خواهیم بود! اما شاید بهتر باشد بدانید بخش اعظمی از غرفه های نمایشگاهی مربوط به ساز و کار خانه های مدرن بود و آن ها در حد و اندازه های قوت خود سعی در ارائه مفاهیم گوناگون و کلی در خصوص این دسته از خانه را کرده بودند. در قسمت دیگری از سالن های نمایشگاهی نیز ما شاهد فعالیت شرکت های های طراحی و معماری داخلی بودیم و به وضوح مشاهده می کردیم که شرکت ها و کمپانی های خارجی حاضر در نمایشگاه چه ذوق و شوقی برای تعامل و ایجاد ارتباط بیشتر با نمایندگان ما داشتند که این واقعا مایه افتخار و مباهات ما می باشد! همانطور که می دانید ایران در چند سال گذشته به شدت در بخش معماری و دیزاین های داخلی پیشرفت کرده و بی اغراق برای گفت ما خواسته و ناخواسته انقلاب عظیمی را در این صنعت بی روح و یکنواخت ایجاد کردیم و اکنون زمان آن فرا رسیده که تنها از نتایج و دستاوردهای این حرکت صعودی خود، بهره ها کسب کنیم! چیزی که در همین دوره نیز شاهد و ناظر آن بودیم که کشورهای دیگر جهان از چه میلی برای ایجاد یک ارتباط کوچک با شرکت های معماری و طراحی داخلی ما برخوردار بودند؛ و بالاخره بخش دکوراسیون در نمایشگاه که تبدیل شده بود به زیباترین قسمت نمایشگاه هشتنم! در این بخش به خوبی شرکت کنندگان داخلی و خارجی تواسنتند از محصولات و دستاوردهای جدید و همچنین متدهای امروزی خود پرده برداری کنند و محصولاتی متناسب با دکوراسیون محیط های اداری و خانگی ارائه نمایند! نکته بد ماجرا این چنین نمایشگاه هایی در ایران این است که مدت زمان برگزاری آن ها کم است و جذابیت درونی آن ها بسیار بسیار زیاد! شاید واقعا این یک حرف تکراری و کلیشه ای باشد که برخی از نمایشگاه های بین المللی، حتی شایستگی برپایی برای مدت زمان یک ماهه را نیز دارا می باشند از جمله هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون! در این رویداد بزرگ ایرانی تمامی غرفه ها به نوعی از جذابیت خاصی برای بازدید کنندگان برخوردار هستند و آن ها را وادار به تسلیم شدن در برابر غرفه خود می کنند! حال این بازدید کنندگان و مخاطبان هستند که باید با اندکی درایت به خرج دهند و توجه داشته باشند که نمایشگاه خانه مدرن، تنها از یک سالن و یا چند غرفه تشکیل نمی شود و غرفه های زیادی همراه با دستاوردها و خدمات متنوع خود آماده میزبانی از آن ها می باشند. به همین جهت ما تصمیم گرفتین تا در بخش دیگری از هیمن مطلب، برای شما بازدید کنندگان و مخاطبان نمایشگاهی عزیز یک ساز و کار درست مدیریت زمانی را ارائه دهیم تا بیشترین استفاده و بهره وری را از مدتی که در محیط این دسته از نمایشگاه های بین المللی جذاب می گذرانید، به دست آورید.

 

هدف از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین الملیل خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون:

§       ارائه محصولات متنوع داخلی در ابعاد وسیع بین المللی

§       معرفی و نمایش توانمندی های درون مرزی

§       ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده و آشنایی با سطح نیاز بنیادی آن ها

§       ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و به ویژه خارجی به جهت ایجاد توسعه واحدهای فنی و صنعتی

§       آشنایی با دیگر شرکت ها و کمپانی های همکار و شناخت از نحوه فعالیت آن ها در صنایع مربوطه

§       شناخت شرکت ها و موسسات پیمانکاری برای ارائه کار به آنان

§       آشنایی و شناخت با تامین کنندگان مواد اولیه و خام

§       شناخت و آشنایی با توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات صنعتی

§       آگاهی از شرایط حاکم در بازارهای مختلف داخلی و خارجی

§       فراگیری روش های نوین مدیریتی و برنامه ریزی و زمان بندی

§       کسب تجربه از دیگر رقبا و نزدیک شدن به سطح استانداردهای روز جهانی

§       افزایش سطح داش فنی و توانایی ذهنی

§       اشتغال زایی

§       ایجاد فرصت های مغتنم برای جوان های مستعد کار و البته متخصصان

§       تلاش برای تبلیغات گسترده خود و تیم همراه

§       حضور و شرکت در نشست ها، همایش ها و کارگاه های مختلف آموزشی و فنی

§       آشنایی با هیئت های رسمی فعال در صنعت

§       و در آخر نیز بستن و انعقاد قراردادهای پر سود اقتصادی بین شرکت های داخلی و خارجی

 

مزایای حضور در هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون برای بازدید کنندگان:

§       آشنایی با جمع کثیری از تولید کنندگان محصولات برجسته داخلی و خارجی

§       ایجاد شرایط مقایسه میان محصولات گوناگون و خرید هوشمند

§       پیدا و خرید بهترین محصولات مورد نیاز و متناسب با میزان بودجه در نظر گرفته شده

§       ملاقات نزدیک با تولید کنندگان و ارائه نیازهای خود به آن ها

§       به دست آوردن اطلاعات در خصوص هر نوع محصولی

§       بیشترین فایده در کمترین بازه زمانی و انرژی گذاشتن

§       پیدا کردن راه های سرمایه گذاری پر سود و کم خطر

§       ایجاد و یافتن فرصت های شغلی و کاری نوین

§       رسیدن به ایده های نوین برای ایجاد تغییرات بنیادی در زندگی شهری و روزمره

§       ایجاد ارتباط مستقیم با متخصصان و صاحب نظران حاضر در نمایشگاه

§       حضور و شرکت در کارگاه ها و همایش های آموزشی و تخصصی

§       به روز کردن دانش معماری و طراحی خود

§       به کار گیری آخرین دستاوردها و خدمات روز جهانی در حوزه های مربوطه

§       ارتباط نزدیک و گفت و گویی محدود با مدیران و مسئولان شرکت های برجسته داخلی و خارجی

 

چند نکته برای بازدید کنندگان از هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون:

§       آگاهی: بهتر است پیش از ورود به نمایشگاه کمی در خصوص غرفه هایی که احتمال می دهید محصولات شما را ارائه دهند، اطلاعات به دست آورید و بدانید این دسته از غرفه های مورد نظرتان در کجای محیط نمایشگاهی واقع شده اند؛ در کنار این آگاهی سنجی توصیه می کنیم برای رسیدن به محصولات و کالاهای مورد نظرتان، یک فهرست اولویت بندی شده ایجاد نمایید تا بدین شکل در کم ترین بازه زمانی ممکنه به بیشترین سودآوری برسید و بی خودی وقت خود را در سالن های نمیاشگاهی هدر ندهید! لازم به ذکر است که اغلب بازدید کنندگان حرفه ای نمایشگاه های مختلف دنیا، همیشه پیش از حضور در مکان برگزاری نمایشگاه مربوطه کمی اطلاعات در خصوص شرکت ها و کمپانی های حاضر در آن دوره از نمایشگاه را به دست می آورند.

§       نقشه نمایشگاه: نمایشگاه یک سفر گردشی نیست که برای شما راهنمای اختصاصی در نظر گرفته شود و این شما هستید که با پاهای خود تصمیم به گشت و گذار در دل نمایشگاه می گیرید! برای این که این گشت و گذار به مقصد خاصی منتهی شود، پیشنهاد می کنیم از نقشه نمایشگاهی استفاده کنید و با چاپ و یا ذخیره کردن آن بر روی گوشی های هوشمنن خود از مسیرهای نمایشگاهی و سالن های پیچ در پیچ آن مطلع شوید.

§       لذت کارگاه ها و سمینارها: امروزه در هر نمایشگاه بین المللی تعدادی کارگاه و سمینار گوناگون برگزار می شود که به اصطلاح به آن ها برنامه های جانبی نمایشگاهی گفته می شود و حضور در این فرصت های علمی و آموزشی می تواند برای هر مخاطب و بازدید کننده معمولی و تخصصی جالب توجه باشد.

§       کارت های ویزیت: مدت زمان زیادی است که در نمایشگاه ها برای ایجاد یک ارتباط مستقیم بین مسئولان غرفه و بازدید کنندگان عزیز، آنان باید کارت ویزیت از خود نشان دهند تا بتوانند برای دقایقی با تیم حاضر در غرفه مد نظرشان ارتباط برقرار نمایند. پس به این نکته مهم توجه داشته باشید که داشتن کارت های ویزیت بیشتر یعنی برخورداری از شانس بیشتر برای یک تعامل سازگار!

§       لباس و کفس مناسب: از جمله مواردی که همیشه سبب خسته شدن بازدید کنندگان می شود، نداشتن لباس و کفش مناسب نمایشگاهی است! درست است که در حال حاضر اغلب نمایشگاه ها در محیط های سرپوشیده با سیستم های تهویه غول پیکر برگزار می شوند، اما بهتر است برای اطمینان از شرایط هوایی محل برگزاری نمایشگاه مورد نظرتان نیز آگاهی به دست آورید تا با شرایط غیر منتظره ای رو به رو نشوید! همچنین اکیدا توصیه می کنیم برای داشتن یک بازدید ایده آل از یک محیط شلوغ نمایشگاهی از کفش های راحتی استفاده کنید چرا که با حضور در یک نمایشگاه، شما با حجم پیاده روی بسیار عظیمی مواجه می شوید.

§       ارتباطات خود را محکم نگه دارید: شاید شما به عنوان یک بازدید کننده خیلی تمایلی به ادامه رابطه با شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه نداشته باشید اما بهتر است بدانید طبق تجربه، داشتن ارتباط محکم با بسیاری از این شرکت کنندگان در آینده سبب سودآوری شما خواهد شد و روزی فرا خواهد رسید که آن ها برای بازدید شما از غرفه خود، دعوت نامه رسمی ارسال می کنند! پس خواهشا با ایجاد رابطه های جدید، رابطه های قدیمی را از بین نبرید؛

§       محل اقامت: این نکته شاید خیلی مصداق لازمی برای گفتن نداشته باشد اما ما ترجیح دادیم خیلی سر بسته برای آن دسته عزیزانی که برای بازدید از نمایشگاه ها به کشورهای خارجی و یا اتباع خارجی برای تماشای نمایشگاه های ما می آیند این را مطرح کنیم که پیش از انجام سفر خود، مطلوب است از شرایط اقامتی محل برگزاری و همچنین هزینه های اقاماتی موجود در آن مناطق اطلاعات کافی به دست آوریم و اگر خیلی دقیق هستیم از برنامه های خدمات پروازی حول مکان برگزاری نیز آگاهی به دست آوریم.

 

کلام آخر:

هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون که در تاریخ 21 لغایت 24 دی ماه سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد، خوشبختانه با رویکردها و استقبال زیادی از سوی مخاطبان و بازدید کنندگان عزیز مواجه شد؛ در این نمایشگاه گروه های کالایی بسیاری ارائه و عرضه شدند که قطعا بخش قابل توجهی از آن ها جزئی از مایحتاج زندگی روزمره مردم و برخی دیگر صرفا برای مقابله با دستاوردها و محصولات شرکت کنندگان خارجی این نمایشگاه بوده است. در دوره هشتم نمایشگاه خانه مدرن، تعاملات نسبتا قابل قبولی از سوی شکرت های داخلی ما با شرکت های خارجی حاضر شده در محیط نمایشگاهی منعقد شد که حاصل آن را باید در گذر زمان مشاهده کرد! این نمایشگاه با تمام نقاط پر رنگ و امید بخش خود از کاستی هایی همچون کمبود فضای نمایشگاهی و عدم ایجاد فرصت های تبلیغاتی گسترده نیز رو به رو شد که امیدواریم این دست از مشکلات لااقل در دوره های آتی برگزاری برطرف شوند؛ همچینن ذکر این نکته نیز لازم و ضروری است که ان دسته از عزیزانی که به کمبود مساحت نمایشگاهی معترض هستند باید بدانند نمایشگاه هشتم خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون نسبت به دوره قبلی این رویداد بزرگ بین المللی از مساحت بیشتری برخوردار بوده است! ناگفته نماند که برای هر نمایشگاهی یک سری محدودیت ها ایجاد می شود که باید گفت همین محدودیت ها است که خلاقیت ها را ایجاد می نماید و ما بطور آشکار در هشتمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن شاهد این اتفاق بزرگ بودیم؛ در پایان باید از تمام عزیزانی که در بخش های مختلف دولتی و خصوصی از حامیان برگزاری این نمایشگاه بوده اند، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم. ضمن اینکه از همین الآن با توجه به میزان بالای رضایت عموم حاضران این نمایشگاه باید این نوید را داد که برگزاری این رویداد مهم بین المللی در سال آینده قطعا با جذابیت های بیشتر و امکانات بهتری نیز صورت خواهد پذیرفت.