سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غرفه سازی ارزان

غرفه سازی ارزان

غرفه نمایشگاهی به فضایی از نمایشگاه گفته می شود که شرکت های مختلف تجاری و بازرگانی از آن برای تبلیغات و فروش محصولات خود بهره می برند. به عبارت دیگر خدمات و محصولات این شرکت ها در فضایی که به آن غرفه گفته می شود، به بازدید کننده ی حاضر در نمایشگاه معرفی شده و به نمایش گذاشته می شود.

امروزه با پیشرفت جوامع، شناخته شدن برندهای گوناگون جز مهم ترین دغدغه های هر سرمایه گذاری می باشد و این شناخت با انجام تبلیغات می تواند سرعت بیشتری به خود بگیرد. یکی از بهترین و به صرفه ترین راه ها برای تبلیغ و معرفی برندهای تجاری به مخاطب خاص این برندها، حضور در نمایشگاه های عمومی و تخصصی مختلف است. زیرا مخاطب این برند می تواند به صورت کاملا مستقیم با محصول مورد نظر آشنا شده و ارتباطی مستقیم با ارائه دهنده ی آن داشته باشد.

غرفه سازی ارزان

در طراحی غرفه نمایشگاهی، یکی از موضوعاتی که برای هر شرکت و غرفه داری بسیار حساس و در عین حال قابل اهمیت است، غرفه سازی ارزان است. شرکت کنندگان نیز می توانند با توجه به این موضوع، حضوری موفق و نتیجه بخش در نمایشگاه داشته باشند.

از طرفی نیز یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر غرفه داری ممکن است با آن مواجه شود، عدم توجه کافی به موضوع غرفه سازی ارزان است که توجه به این موضوع باید با برآورد دقیق هزینه ها و تعرفه های طراحی غرفه صورت پذیرد. در برخی از موارد، وجود هزینه های غیر ضروری در ساخت غرفه، ناشی از در نظر گرفتن بودجه ی زیاد برای این موضوع است. از طرف دیگر نیز ممکن است محاسبه ی قیمت ها به شکلی صحیح صورت نپذیرد و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته می شود، حتی کفاف هزینه های اصلی غرفه سازی را هم ندهد. بنابراین برای برآورد هزینه های شرکت در نمایشگاه و امکان دستیابی به موضوع غرفه سازی ارزان، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمامی موارد ضروری با کمترین هزینه ها در نظر گرفته شود.

انتخاب افراد متخصص در طراحی و ساخت غرفه

انتخاب افراد متخصص و مجرب در موضوع غرفه سازی ارزان، بسیار حائز اهمیت است. چرا که این گونه افراد با تخصص خود و تجربه ای که در این زمینه دارند، قادر خواهند بود به صورت چشم گیری هزینه های جاری غرفه را کاهش داده و از بروز هزینه های اضافی جلوگیری کنند. لذا برای ساخت یک غرفه ی ارزان قیمت، بهتر است دقت کافی را در انتخاب افراد داشته باشید و پس از مشورت با این افراد، بودجه ی مورد نیاز خود برای غرفه سازی را تعیین نمایید.

انتخاب نمایشگاه مناسب

 برای نتیجه گرفتن از حضور در نمایشگاه و موفقیت در فروش کالا، دقت در انتخاب نمایشگاه بسیار مهم است و این موفقیت با یک انتخاب صحیح می تواند تا حدودی تضمین شود. شرکت ها و صاحبان مشاغل گوناگون با شرکت در نمایشگاه های مختلف، هزینه ی زیادی را با توجه به بالا بودن قیمت نمایشگاه، متحمل خواهند شد. بنابراین با انتخاب مناسب نمایشگاه و طراحی مناسب غرفه، می توان بازدید کننده ی بیشتری را به داخلغرفه جذب کرده و در معرفی کالای مورد نظر خود به شکل بهتری عمل کرد. این موضوع در کنار توجه به موضوع غرفه سازی ارزان می تواند علاوه بر جبران هزینه های صرف شده در نمایشگاه، کمک زیادی به شناخته شدن برند تجاری شرکت نموده و موفقیت زیادی را برای آن شرکت رقم بزند.

در نظر گرفتن بودجه نهایی برای ساخت غرفه

تعیین نمودن برنامه ای دقیق و مدون در مورد طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی و تعیین میزان بودجه ی آن پیش از برگزاری نمایشگاه در خصوص غرفه سازی ارزان امری ضروری می باشد. با توجه به این موضوع، رعایت دو نکته و تعیین شخصی برای تحقق آن، بسیار حائز اهمیت است.

  • تعیین اهداف کلی شرکت و هزینه های مرتبط با این اهداف: محاسبه نمودن هزینه های جاری غرفه از جمله هزینه ی خرید یا اجاره ی آن، هزینه ی سفرها و ماموریت های کاری (در این مورد، طول مدت اقامت و محل نمایشگاه، تعیین کننده ی تغییرات به وجود آمده در این گروه از هزینه هاست)، هزینه ی لوازم جانبی و غیره از جمله موارد مهمی است که بر عهده ی مسئول تعیین بودجه غرفه می باشد. مهم ترین ویژگی تعیین هزینه های مرتبط با اهداف غرفه و شرکت، پیشگیری از بروز هزینه های اضافی و غیر مرتبط بوده که با انجام آن می توان حضور در نمایشگاه را در راستای هدف غرفه سازی ارزان به بهترین شکل عملی کرد.
  • برنامه ریزی صحیح و زمان بندی مناسب: برای انجام برنامه ریزی و زمان بندی مناسب نیز باید فردی را تعیین نمود تا پس از تعیین بودجه ی کلی غرفه، امور مرتبط با طراحی، ساخت و اجرای آن را بر عهده داشته باشد.

غرفه های کوچک و ارزان، اما کارآمد!

در برخی از نمایشگاه ها می توان از فضایی کوچک و در عین حال کارآمد با هدف غرفه سازی ارزان بهره برد. لذا با رعایت چند نکته ی ساده می توان با وجود کوچک بودن فضای غرفه، حضوری نتیجه بخش در آننمایشگاه داشت. این نکته ها شامل موارد زیر می باشد:

        .  اندازه هر چیزی را متناسب با غرفه خود برآورد کرده و در آن قرار دهید

 شما قاعدتا هیچ گاه تخت خوابی با سایز بسیار بزرگ را در اتاق خواب 12 متری میهمان قرار نمی دهید. با بسط دادن این مثال به غرفه و وسایل درون آن، تناسب در انتخاب وسایل داخل غرفه، قابل لمس تر خواهد بود. با این حال می توانید از پایه ها و استندهایی با مقیاس بزرگ به عنوان یک طرح یا ایده در غرفه ی خود استفاده نماید.

  • برای طراحی غرفه، می توانید از سیستم های مدولار بهره ببرید

برای انتخاب وسایل داخل غرفه بهتر است از مبلمان و وسایل معمولی با طرح ها و پارچه های گلدار اجتناب کنید، زیرا این گونه وسایل غرفه ی شما بسیار چیپ و کم ارزش نشان می دهد. لذا استفاده از سیستم های مصنوع و مدولار، باعث می شود که غرفه نمایشگاهی شما، زیباتر و سفارشی تر به نظر آید.

    • از نورپردازی مناسب در غرفه ی خود بهره ببرید

     با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد صنایع مختلف،نورپردازی می تواند جلوه ی غرفه ی شما را از 30 درصد تا 50 درصد افزایش دهد. پکیج ها و بسته های نوری مکمل و پوشیده شده با پوسته ای خاص نیز می تواند گرافیک و محصولات موجود در غرفه ی شما را به بهترین شکل نمایش دهد.

    • رویکردی تازه در طراحی غرفه خود داشته باشید

     برای غرفه ی خود طرحی چشم نواز ایجاد کنید و اجازه دهید طرح های سنتی را غرفه داران بزرگی اجرا کنند که می توانند به فضا و اندازه ی زیاد غرفه ی خود متکی باشند.

    • به سرعت در مسیر شناخته شدن حرکت کنید

     نام کالا، محصول و یا تجارتی که قصد شناساندن آن به شرکت کنندگان را دارید، به نمایش بگذارید. در صورتی که تجارت و محصولات شما خیلی شناخته شده نیست، بهتر است محبوب ترین و شناخته شده ترین محصولتان را در بخش جلویی یا مرکزی غرفه قرار دهید.

غرفه های 10 *10، ارزان قیمت و مفید!

اگر تصور شما این است که راه اندازی غرفه نمایشگاهی و حضور در نمایشگاه دشوار است، بهتر است طرز فکر خود را تغییر دهید؛ چرا که شما می توانید با توجه به بودجه ی خود، با داشتن یک غرفه تجاری معمولی 10 * 10 حضوری نتیجه بخش در نمایشگاه داشته باشید. تنها کافی است برخی موارد را رعایت کنید تا غرفه ای ارزان قیمت و در عین حال کارآمد در اختیار داشته باشید.

 

پس زمینه

در یک سالن نمایشگاهی بزرگ که مملو از حضور غرفه داران و بازدید کنندگان مختلف است، پس زمینه غرفه ی شما، تاثیر زیادی بر فضای تجارت و کسب و کار شما می گذارد. به این ترتیب شما در حضور تعداد زیاد شرکت کنندگان در نمایشگاه، تجارت خود را از دست نخواهید داد. با وجود تاثیرگذاری و جذابیتی که پس زمینه به غرفه ی شما خواهد داد، اما گاهی ممکن است از میزان بودجه ی شما خارج شود؛ با این وجود طرح هایی وجود دارد که کاملا مقرون به صرفه است از جمله دیوارهای لوله و درپوش، پارتیشن های حلقه و قلاب، و انواع مختلفی از پس زمینه های ارزان دیگر که با وجود آن ها مجبور نیستید از گرافیک ها و طرح های سفارشی و گران قیمت برای دیوار غرفه خود استفاده کنید.

هولدرها و پایه های نگهدارنده

اگر شما قصد توزیع جزوات، بروشورها و کاتالوگ های مختلف در فضای نمایشگاهی را دارید، استفاده از هولدرها و پایه های نگهدارنده برای ارائه ی این بروشورها در غرفه نمایشگاهی بسیار کارآمد است؛ به این ترتیب شما می توانید بروشورها و کاتالوگ های خود را در این هولدرها ارائه دهید. هم چنین بهتر است به جای قرار دادن توده ای از بروشورها بر روی میزهای موجود در غرفه، آن ها را در یک پاکت جذاب به مخاطب خود ارائه دهید.

یکی دیگر از استراتژی های مفید در نمایشگاه برای صرفه جویی در پول، استفاده از هولدرهایی است که دارای هدفی دوگانه هستند. به عنوان مثال، هولدرهای قابل حملی که از آن ها می توان به عنوان یک کانتر نیز استفاده کرد؛ شما می توانید محصولات خود را در بخش بالایی کانتر به نمایش بگذارید و یا از آن تنها به عنوان یک پودیوم برای عرضه ی محصولات خود استفاده کنید.

آگهی ها و بنرها

بیشتر متخصصان در عرصه ی امور نمایشگاهی و فستیوال ها معتقدند که آگهی، مهم ترین نوعتبلیغات برای جذب بیشتر بازدید کننده در فضای نمایشگاهی است. شما می توانید بنرها و طرح های مختلفی را در غرفه نمایشگاهی خود قرار داده و از طرح های سفارشی برای تبلیغ محصولات خاص، سرویس و یا نام تجاری خود بهره ببرید. این طرح ها و بنرها در سبک های مختلفی وجود دارند که با بودجه ی شما نیز مطابقت دارند. به عنوان مثال استندهای X-banner مدل های ساده و سبکی هستند که برای استفاده با هر گرافیکی، مناسب به نظر می رسند.

مبلمان

در صورتی که غرفه ی شما از فضای زیادی برخوردار نیست، باید فضایی قابل دسترس برای اضافه کردن مبلمان، میزهای بار، میزهای تاشو و حتی کانترها تعیین کنید و از وسایلی استفاده کنید که با وجود مدرن بودن، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. کانترهای قابل حمل نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که برای استفاده در غرفه، بسیار مقرون به صرفه است و از آن ها می توان به عنوان نمایشگرهای کالا و واحدهای ذخیره سازی بهره برد.

نمایشگرهایی با فناوری روز

شما می توانید برای جذب بازدیدکننده به غرفه ی خود، ازنمایشگرهایی با فناوری روز برای ثبت ایمیل، پخش تصاویر جذاب و ویدئوهای گوناگون استفاده کنید. استندهای تلویزیونیو هولدرهای تبلت و آی پد، نیازمند صرف هزینه های بسیار زیادی هستند؛ اما اگر شما به دنبال هولدرهای ساده ای هستید که دستگاه شما را ایمن نگه دارد، گزینه های مقرون به صرفه ای از جمله پایه ها و استندهای ارزان قیمت یا استندهای دارای قفل نگهدارنده ی تبلت در بازار وجود دارد. این گونه فناوری ها برای نمایش محصولات، گزینه های بسیار خوبی برای صرفه جویی در بودجه برای هر نمایشگاه تجاری می باشد.

هولدرهای تصاویر

نگهدارنده ها و هولدرهای تصاویر، می تواند یکی دیگر از گزینه های عالی و کارآمد برای نمایش پوسترها و تصاویر مختلف باشند. این نگهدارنده ها در عین نمایش تصاویر محصولات و کالاهای معرفی شده در غرفه، بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند.

نتیجه گیری غرفه سازی ارزان

فضایی از نمایشگاه که در آن برای انجام امور مختلف فروش و تبلیغات توسط شرکت های مختلف استفاده می شود، غرفه نام دارد. غرفه سازی ارزان مهم ترین دغدغه ی شرکت هایی است که از بودجه ی زیادی برخوردار نبوده و در عین حال قصد شرکت در نمایشگاه را دارند؛ اما با این حال بسیاری دیگر از شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز سعی در پایین آوردن هزینه های جاری خود در ساخت غرفه را دارند.

یکی از مشکلات بزرگی که بسیاری از غرفه داران با آن مواجه اند، عدم توجه کافی به موضوع غرفه سازی ارزان است. شرکت کنندگان در نمایشگاه ها باید تعرفه ها و هزینه های مورد نیاز برای طراحی و ساخت یک غرفه را به طور دقیق برآورد کنند. در برخی از موارد در نظر گرفتن بودجه ی زیاد برای ساخت غرفه باعث به وجود آمدن هزینه هایی می شود که چندان ضروری نیستند. از طرف دیگر بودجه نباید آن قدر کم باشد که حتی برای هزینه های اصلی غرفه سازی نیز کافی نباشد. لذا تخمین و برآورد هزینه های طراحی، ساخت و راه اندازی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که تمامی موارد مورد نیاز در غرفه با کمترین هزینه تامین شود. برای انجام این کار، انتخاب افراد مجرب و متخصص بسیار مفید و حائز اهمیت است. این گونه افراد با تجربه و تخصص خود می توانند کاهش چشم گیری در هزینه های غرفه سازی ایجاد کرده و از به وجود آمدن هزینه های غیر ضروری جلوگیری به عمل آورند. بنابراین انتخاب افراد مناسب در این زمینه از مهم ترین مسایل شرکت در نمایشگاه است که برای تعیین بودجه ی مورد نیاز غرفه باید از این گونه افراد مشورت گرفت.

مسئله ی دیگری که برای حضوری موفق در نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب مناسب نمایشگاهی است که قصد شرکت در آن را دارید. با توجه به صرف هزینه های زیاد دبرای حضور در نمایشگاه، بهتر است محل نمایشگاه را به گونه ای انتخاب کنید که در کنار توجه به موضوع غرفه سازی ارزان، هم در شناخته شدن نام و برند تجاری شرکت کمک کند و هم هزینه های صرف شده در نمایشگاه تا حدودی جبران شود.

برخی از نمایشگاه ها به گونه ای هستند که در آن ها می توان با داشتن غرفه ای کوچک، حضوری نتیجه بخش داشت و این فضای کوچک هدف غرفه سازی ارزان را می تواند به واقعیت تبدیل کند. اما برای راه اندازی این گونه غرفه ها نیز باید نکاتی را رعایت نمود تا به نتایج مورد نیاز برای حضور در نمایشگاه دست یافت. به عنوان مثال در این گونه غرفه ها بهتر است از طرح هایی جدید و نو استفاده کنید تا در نظر مخاطب جذابیت غرفه ی شما دو چندان شده و او را ترغیب به حضور در غرفه نماید. استفاده از نورپردازی های زیبا در طرح های انتخابی شما می تواند به غرفه ی شما جلوه ی خاصی ببخشد و جذابیت آن را از سی تا پنجاه درصد افزایش دهد. در طراحی داخلی غرفه ی خود از محبوب ترین محصولات خود در مرکز و یا جلوی غرفه استفاده کنید و وسایل درون غرفه را متناسب با اندازه ی غرفه انتخاب نمایید. استفاده از پس زمینه های زیبا و با طرح های خاص، آگهی ها و بنرها برای تبلیغات محیطی، هولدرها و نگهدارنده های بروشور و کاتالوگ در غرفه، نمایشگرهایی با فناوری روز و هولدر های عکس و تصاویر مختلف از محصولات معرفی شده درون غرفه از جمله مواردی هستند که در غرفه های کوچک تر می توانند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشند. هم چنین استفاده از سیستم های مصنوع و مدولار در وسایل مورد استفاده در غرفه نیز باعث هر چه زیباتر شدن غرفه ی شما خواهد شد.

پایان