سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری

مقدمه:

 

هفتمین نمایشنگاه بین المللی مبلمان اداری همچون نمایشگاه های قبلی برگزار شده با هدف افزایش میزان صادرات به کشورهای همسایه و به ویژه اروپایی، جلب نظر و جذب سرمایه سایر شرکت ها و کمپانی های مستعد به همکاری و علاقه مند برای فعالیت در بازارهای داخلی بزرگ ایران و همچنین ایجاد فرصت های مغنتم برای برپایی کارگاه های بیشتر و توسعه صنعت مبلمان ها و صندلی های اداری، قرار است مطابق برنامه ریزی های انجام شده در تاریخ 21 دی کلید خورده و تا 24 دی نیز به کار خود در محل  دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دهد. لازم به ذکر است مسئولیت برگزاری این نمایشگاه در سطوح بین المللی را شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپگو) برعهده گرفته است.

تاریخچه مبلمان اداری:

مبلمان های اداری از تاریخچه مبهمی برخوردار هستند چرا که به دلیل عدم وجود اسناد و مدارک معتبر و قابل استناد، نمی توان خیلی از اولین مبل ها و محصولات اداری آن موقع سخت گفت! تا جایی که می دانیم مبلمان از ایجاد تغییر و تحول در صندلی های تک منظوره و نیمکت های چوبی پدید آمده است. چهارپایه هایی حجیم و در حال حاضر پرکاربرد چه در مصافر خانگی و چه در مصارف شغلی و اداری که نمی توان به راحتی از آن ها چشم پوشید؛ تغییر و تحول در مبلمان هایی که اکنون به یک صنعت مهم و با اهمیت تبدیل شده است، آنقدر برجسته و قدرتمند بوده که کشورهای زیادی در جهان و البته کشور خودمان، ایران را مورد تسخیر خود قرار بدهد و سبب شود تا این کشورها رو به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی متععدی در حوزه های مرتبط با آن نمایند؛

مبلمان های راحتی و اداری که در زمان های مختلف از گذشته های دور تا کنون ساخته و پرداخته شده اند، همگی در یک بازه تاریخی به اسامی و مدل های خاصی نامگذاری شده اند مثلا پس از عبور از قرن پانزدهم، اغلب مبل ها و صندلی های ساخته شده اسم سازندگان خود به همراه سال ساخت را با خود یدک می کشیدند؛ یا مثلا در قرن هجده میلادی که به نوعی قرن رنسانس این صنعت نیز به حساب می آید؛ با روی کار آمدن مبلمان های سنگین، خشک و حجیم توام با طراحی هایی از سنگ ها و فلزات گران قیمت و اشرافی و یا چوب های خراطی شده، که در وهله نخست در کشور ایتالیا دیده شدند و پس از آن در کشورهایی همچون آلمان، اسپانیا، فرانسه، انگلستان و سایر کشورهای دیگر اروپایی نیز به چشم خوردند به نام هایی سلاطینی همچون: الیزابت، تئودور، ویلیام، ژاکوبی، ملکه آن، ماری، لوئی فرانسه نامگذاری شدند.

با گذشت زمان و به صورت تدریجی ماهیت ساخت مبلمان های راحتی و رسمی نیز دستخوش تغییراتی شد و بجای استفاده از چوب گردو و ماهاگونی از انواع دیگر چوب ها نظیر بلوط، آبنوس، سرو و غیره استفاده شد. البته ناگفته نماند که در هیچ سال و هیچ زمانی، طرح های قدیمی مبلمان ها عوض نشد و هیچ کسی نیز در تاریخ پیدا نشده است که بخواهد از اهمیت و ارزش های موجود در سبک های قدیمی و کلاسیک مبلمان ها عبور کند! چه بسا که در حال حاضر نیز برخی از همان مبل هایی که به سبک قدیمی طراحی شده اند، گل سرسبد صنعت مبلمان های اداری و خانگی می باشند. به هر حال؛ پس از ایجاد دستگاه های ماشینی و برش دهنده های مکانیکی، تغییر و تحول در صنعت مبلمان های اداری و خانگی به نهایت خود رسید و سازندگان فعال در این شاخه از صنعت تجاری توانستند ظرف مدت زمان کمتری، مدل های متنوع تری را روانه بازارهای فروشی خود نمایند. البته در کنار برش های صاف و صیقلی چوب برایساخت یک مبل اداری و یا خانگی زیبا و مستحکم نیز باید به پیشرفت صنایع شیمی نیز توجه کنیم که سبب به وجود آمدن موادی جدید برای جلا دادن به این مبل های نوظهور شده اند.

با تمام این موارد خوشبختانه صنعت مبلمان های اداری و راحتی ایران در جهان از جایگاه قبل قبولی برخوردار است تا جایی که بسیاری از کشورهای همسایه در تلاش رسیدن به سطح کیفی محصولات و مصنوعات ما می باشند؛ با این که کشورهای زیادی همچون ایران در ایجاد تاریخچه مبلمان کمرنگ بوده اند اما اکنون با تلاش در راستای توسعه اسن صنعت توانسته اند جان دوباره ای به ان ببخشند و کاری کنند کارستان! با این که نبض بازار خرید و فروش مبلمان اداری تا حد زیادی بسته به میزان واردات و صادرات کشور ما در این زمینه است، اما ما نباید تنها به این مورد بسنده کنیم و باید هرچه قدر که می توانیم سعی کنیم فاصله کیفی محصولات خود از کشورهای آسیایی را زیاد و فاصله خود از کشورهای مطرح اروپایی همچون ایتالیا و ترکیه را کاهش دهیم. برگزاری نمایشگاه های پیوسته همچون نمایشگاه های بین المللی مبلمان اداری که در حال حاضر به هفتمین دوره ان رسیده ایم می تواند کمک های شایانی برای رسیدن به آنچه می خواهیم داشته باشد. البته ناگفته نماند که برگزار نمایشگاه های مربوط به صنایع چوبی و مبلمان های اداری در ایران از سابقه ای 20 ساله برخوردار می باشد.

 

هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری:

به نقل از سازمان توسعه تجارت، هفتمین دوره از برگزاری نمایشگاه های مبلمان اداری همچون سایر دوره های برگزار شده قرار است با هدف ارائه و عرضه آخرین دستاوردهای صنعت مبلمان اداری کشور، لوازمات تزئینی فلزی و چوبی، کسب تجربه از سایر رقبا و کمپانی های شرکت کننده در نمایشگاه، کسب شناخت نسبی از سطح تقاضا مشتریان داخلی و همچنین نوع نیاز بازارهای برون مرزی، تلاش برای بالا بردن سطح کیفی محصولات داخلی، ایجاد فرصت اشتغال، همکاری و تعامل با شرکت های مطرح جهانی، رسیدن به استانداردهای روز دنیا و ارائه خدمات و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت داخلی برگزار شود. میزان مساحت در نظر گرفته شده برای برگزاری این نمایشگاه تا کنون  وسعتی بالغ بر 10 هزار متر مربه بوده است که در صورت بالا رفتن میزان تقاضا مشتریان می توان پیش بینی کرد که این مقدار مساحت بیشتر نیز بشود! البته این را نیز باید خاطر نشان کرد که مقدار مساحت تعلق گرفته به شرکت های داخلی همچون ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری می باشد و در هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری با رای زنی های انجام شده تا کنون تنها به شرکت ها و کمپانی های خارجی مساحت بیشتری نسبت به دوره قبل تعلق گرفته است که میزان آن حتی از 100 درصد نیز بیشتر است! با این حال طبق رزرو نمایندگان زیادی از کشورهای خارجی از جمله تایوان و چین و البته ایتالیا، می توان این امید را داشت که هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری از یک جو کاملا رقابتی داغ بهره مند شود.

در دوره قبلی نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری طبق آمار نهایی در حدود 90 شرکت داخلی و ده ها کمپانی خارجی حضور داشته اند که تمامی محصولات به نمایش درآمده آن ها را می توان در زیر گروه های مبلمان های اداری، میز و صندلی های اداری و آمفی تئاتری، لوازمات و تجهیزات اداری، کتابخانه، فایل های مختلف، دکوراسیون های اداری، نرم افزارهای اداری و همچنین اتوماسیون های اداری قرار داد. لازم به ذکر است با توجه به میزان درخواست و آمار تایید شده در جهت حضور شرکت های مختلفی خارجی از اقسار نقاط دنیا می توان در هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری که به میزبانی استان تهران در بیست و یکم دی ماه برگزار می شود، گفت قطعا این نمایشگاه با موفقیت های زیادی همراه خواهد بود!

 

شرایط و مقررات حضور در هفتمین نمایشگاه بین امللی مبلمان اداری ایران:

با اینکه مهلت پیش ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه در مهرماه سال 96 به پایان رسیده است و تقریبا تمامی شرکت ها و گروه های ثبت نام شده از شرایط و مقررات حضور در این رویداد مهم صنعتی آگاهی پیدا کرده اند؛ اما شاید بد نباشد برخی از این شرایط و مقررات را یکبار دیگر نیز برای آن دسته از کسانی که مطلع نیستند، بازگو کنیم تا اگر در دوره های بعدی قصد حضور در این نمایشگاه را داشتند با مقررات آن کمی آشنایی داشته باشند.

1-    علاقه مندان به ثبت نام برای حضور در نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ایران که در محل دائمی نمایشگا های تهران برگزار می شود می بایست مبلغ سپرده ضمانت شرکت در نمایشگاه را به شماره حساب گفته شده از سوی شرکت برگزار کننده نمایشگاه (پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا) واریز نمایند و اطلاعات و تاریخ واریز مبلغ ضمانتی خود را به شماره فاکس ارائه شده از سوی شرکت برگزار کننده و یا به وسیله سایر راه های ارتباطی برای این شرکت ارسال کنند. بدیهی است در صورت عدم ارسال فایل های خواسته شده، شرکت برگزار کننده هیچ مسئولیتی برای انجام فرآیند ثبت نام قطعی و تکمیلی متقاضیان نداشته و ندارد!

2-    مبلغ سپرده ضمانت شرکت کننده که در مرحله قبل آن را پرداخت کرده است، در نمایشگاه به اسم پیش پرداخت ذخیره شده و در روز پایانی از میزان بلغ کل صورت حساب وی کسر خواهد شد.

3-    در مرحله ثبت نام و جانمایی غرفه ها هیچ گونه مبلغی از هزینه های سپرده ضمانتی شرکت کننده به وی برنخواهد گشت و در صورت تمایل برای انصراف از حضور در نمایشگله به هر دلیلی باید صبر کند تا روال منطقی عودت مبلغ طی شود که معمولا با توجه به نوع برگزاری نمایشگاه که در ابعاد بین المللی است، چند روزی به طول می انجامد.

4-    حضور پیدا نکردن شخص متقاضی و یا نماینده ای از سوی او در تاریخ پیش ثبت نام متقاضیان، هیچ حقی را برای مرحله جانمایی غرفه او در زمان معین شده تعیین نمی کند و بدیهی است که در صورت انصراف وی از حضور در نمایشگاه، باز پس گیری مبالغ داده شده همچون مورد قبلی چند روزی به طول خواهد کشید.

5-    به دلیل عدم وسعت مساحت تعلق گرفته برای برگزاری نمایشگاه، غرفه های اختصاص یافته به شرکت کنندگان طبق برنامه ریزی های انجام گرفته و همچنین تصاویر از قبل ترسیم شده به آنان واگذار خواهد شد و غیر قبل تغییر نیز می باشند! لازم به ذکر است که به هر شرکت کننده تنها یک غرفه تعلق خواهد گرفت که در صورت تخلف شرکت کنندگان قطعا با آنان طبق قوانین نمایشگاهی برخوردار خواهد شد؛

6-    صاحبان غرفه های نمایشگاهی برای واگذاری به نفر دوم تنها می توانند افراد حقیقی و یا حقوقی که دارای مدارک مرتبط با این زمینه صنعتی می باشند را انتخاب کنند و از واگذاری به غیر و یا اشخاص ثالث باید امتناع نمایند!

7-    فهرست میزان مبالغ سپرده ضمانتی برای ثبت نام در هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ایران:

·       میزان مبلغ سپرده برای ضمانت حضور در این نمایشگاه با مساحتی تا 50 متر مربع – 20 میلیون ریال

·       میزان مبلغ سپرده برای ضمانت حضور در این نمایشگاه با مساحتی از 51 تا 100 متر مربع – 40 میلیون ریال

·       میزان مبلغ سپرده برای ضمانت حضور در این نمایشگاه با مساحتی از 101 تا 200 متر مربع – 50 میلیون ریال

·       میزان مبلغ سپرده برای ضمانت حضور در این نمایشگاه با مساحتی از 201 تا 300 متر مربع – 60 میلیون ریال

·       میزان مبلغ سپرده برای ضمانت حضور در این نمایشگاه با مساحتی از 301 تا 400 متر مربع – 80 میلیون ریال

 

نکاتی برای شرکت کنندگان و حاضران نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری:

با توجه به مشکلاتی که در دوره های قبلی برگزاری این نمایشگاه برای شرکت کنندگانی که از راه دور خود را به این رویداد مهم صنعت مبلمانی کشور می رساندند به وجود آمده است، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا اگر ساکن شهر دیگری هستید و یا مهمان خاصی را برای همراهی با خود در هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری دعوت کرده اید؛ این چند نکته را از قلم نیندازید:

·       رزرو بلیط از آژانس های معتبر

·       رزرو هتل و یا گرفتن مکان اقامتی مناسب و در عین حال نزدیک به مکان برگزاری

·       توجه به هزینه های حمل و نقل استان تهران

·       انجام موارد تبلیغتی و همچنین خرید استندهای تبلیغاتی

·       تهیه تجهیزات و لوازمات نمایشگاهی

·       تامین نیروهای متخصص و با دانش در عرصه مبلمان های اداری و گرفتن لباس های یک رنگ و هم مدل برای تمامی آنان

·       طراحی سایت فروش و معرفی محصولات

·       و در نهایت نیز عکس برداری و فیلم برداری و ساخت تیزر از غرفه خود در نمایشگاه

 

آشنایی با خدمات شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا (فیپگو):

 شرکت پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا یا همان فیپگو همانطور که می دانید برگزارکننده هفتمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ایران می باشد. این شرکت در سال 87 تاسیس شده است و عمده زمینه فعالیتی آن نیز:

·       طراحی و مشاوره در ساخت نمونه های برتر

·       طراحی ، مشاوره و اجرا در عرصه دکوراسیون های اداری

·       آماده به کار برای طراحی و برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه ها

·       نظارت فنی بر اجرای صحیح پروژه های انتخاب شده

·       چیدمان دکوراسیون مطابق با آخرین متدهای روز جهانی

·       برنامه ریزی برای افزایش میزان بازدهی صنعت مبلمان

·       اجرای و برگزاری انواع نمایشگاه های داخلی، خارجی، بین المللی و غیره

·       برخورداری از امتیاز صادرات و واردات انواع کالاهای مجاز داخلی و خارجی

·       اخذ مجوز و ایجاد نمایندگی های فروش محصولات در داخل کشور

·       تامین و توزیع محصولات و کالاهای درخواستی

·       آماده برای شراکت و راه اندازی موسسات مختلف و حتی تاسیس آن ها

·       دارای پتانسیل های بالای مدیریتی با به کار گیری نیروهای جوان، کار آزموده و با تجربه

·       گرفتن تسهیلات مالی از انواع موسسات اعتباری و همچنین کلیه بانک های کشور

·       و همچنین سایر فعالیت های مجاز در عرصه های تجاری، بازرگانی، خدماتی، تولیدی مرتبط به حیطه کاری شرکت

 

کلام آخر:

نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری (هافکس) که از تاریخ 21 دی ماه امسال کار خود را به مدت 4 روز آغاز می کند و در تاریخ 24 دی ماه به اتمام می رسد؛ از جمله نمایشگاه های رزرو شده در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است تا در کنار تمام خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود چه از نظر صنعتی و چه از نظر اقتصادی، بار دیگر ثابت کند که همتایی در صنعت مبلمان اداری و تجهیزات جانبی اداری لااقل در سطح خاورمیانه ندارد! در این نمایشگاه شرکت کنندگان تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین محصولات خود را به نمایش برسانند و کیفیت کاری خود را به رخ سایر رقیبان بکشانند. در این بازار رقابتی داغ، همه بازدید کنندگان گرامی می توانند به گشت و گذار در میان غرفه های نمایشگاه بپردازند و در صورت نیاز محصولات خود را برگزینند! توجه داشته باشید این نمایشگاه به دلیل اهمیت های زیادی که در منطقه پیدا کرده است به نوعی راه ورود به بازارهای خارجی نه تنها از ایران بلکه از کل کشورهای آسیایی به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز می باشد و می توان آن را کلیدی ترین نمایشگاه معتبر بین المللی در صنعت مبلمان اداری و سایر صنایع جانبی مربوطه دانست! طبق پیش بینی های انجام گرفته به احتمال بسیار قوی، آمارهای خارج شده از این نمایشگاه در روز پایانی بسیار قابل توجه خواهد بود و می توان گفت این دوره از نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ایران می تواند سکوی پرتابی این صنعت بومی برای دست یافتن به درجات بالاتری از استاندارهای روز جهانی و سطح کیفی بالای کشورهای خارجی گردد.