سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی

سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی  

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، جهان به‌سرعت در حال پیشرفت است و روزبه‌روز هم شاهد پیشرفت‌های آن هستیم. حال که دنیا با این سرعت در حال پیشرفت است، مطمئناً الگوهای قدیمی، جایشان را به الگوهای جدید و مدرن خواهند داد. انواع داروها، تجهیزات پزشکی و تأسیسات بیمارستانی نیز از این قافله جا نمانده‌اند و دستخوش دچار تحولاتی شده‌اند و با وارد شدن تکنولوژی به این تجهیزات، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌اند.

از دیرباز انسان به تجهیزات پزشکی و وسایل درمانی احتیاج داشته است و با پیشرفت تکنولوژی، نیاز انسان به تجهیزات و وسایل درمانی مدرن‌تر و مجهزتر، غیرقابل‌انکار است. اگر نگاهی به چند دهه اخیر بیندازیم، خواهیم یافت که در طول زمان انواع بیماری‌ها و مشکلات زیستی جدیدی درراه انسان قرارگرفته است و اما خوشبختانه تجهیزات مناسب و وسایل درمانی برای مقابله با این بیماری‌ها اختصاص‌یافته‌اند. پیشرفت تکنولوژی، تأثیر بسزایی در تغییر تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی داشته است، تجهیزات قدیمی، جایگزین تجهیزات مجهز و کارآمدتر شده‌اند از دیرباز انسان به تجهیزات پزشکی و وسایل درمانی احتیاج داشته است و با پیشرفت تکنولوژی، نیاز انسان به تجهیزات و وسایل درمانی مدرن‌تر و مجهزتر، غیرقابل‌انکار است. اگر نگاهی به چند دهه اخیر بیندازیم، خواهیم یافت که در طول زمان انواع بیماری‌ها و مشکلات زیستی جدیدی درراه انسان قرارگرفته است و اما خوشبختانه تجهیزات مناسب و وسایل درمانی برای مقابله با این بیماری‌ها اختصاص‌یافته‌اند. پیشرفت تکنولوژی، تأثیر بسزایی در تغییر تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی داشته است، تجهیزات قدیمی، جایگزین تجهیزات مجهز و کارآمدتر شده‌اند و همچنین انواع تجهیزات پزشکی که از قبل وجود نداشته‌اند و به آنها احتیاج است، ساخته‌شده‌اند.

بازارهای فروش و عرضه انواع تجهیزات پزشکی، وسایل درمانی و تأسیسات بیمارستانی نیز به سمت سبک نوین هدایت می‌شوند. تهیه کردن و دسترسی به تجهیزات پزشکی و وسایل درمانی موردنیاز در بیمارستان‌ها قبلاً سخت بوده است، اما هم‌ اکنون عرضه آنها نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این تجهیزات در بازارهای جدیدی عرضه می‌شوند که دسترسی به آنها بسیار راحت است.

مهم‌ترین ویژگی بازارهای جدید عرضه تجهیزات پزشکی، وسایل درمانی و تأسیسات بیمارستانی تخصصی بودن آنهاست. این بازارها فقط بر ارائه این تجهیزات تمرکز دارند و فقط برای عرضه این نوع تجهیزات تخصص‌یافته‌اند. مشتریان و مخاطبان این بازارها قطعاً فقط مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و پزشکان هستند، پس بااین‌وجود فقط محصولاتی که مطابق نیاز آنهاست در این بازارها عرضه می‌شود. در ایران نیز این نوع بازارها در قالب نمایشگاه‌های بین‌المللی وجود دارد که به عرضه و ارائه محصولات و تجهیزات پزشکی می‌پردازد. در ادامه به معرفی نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی می‌پردازیم.

 

 

 

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی

نمایشگاه ها قبلا در قالب موضوعات عمومی برگزار می شدند و مخاطب آنها همه افراد جامعه بودند. اما این نوع نمایشگاه ها دارای ضعف های زیادی بودند، یکی از نمونه مشکلات این نمایشگاه ها کلی بودن محصولاتی بود که در آنها عرضه می شد. به ندرت افراد می توانستند در این نمایشگاه ها آنچه که دنبالش هستند را بیابند و یا نمی توانستند همه آنچه لازم دارند را در این نوع نمایشگاه های عمومی تهیه کنند. نمایشگاه های عمومی در هر فصلی که برگزار می شدند، حاوی حجم زیادی از محصولات با موضوعات گوناگون بودند و هیچگاه محصولاتی از یک گروه خاص، بطور کامل در این نمایشگاه ها عرضه نمی شدند. اما برای حل این نوع مشکلاتی که در نمایشگاه های عمومی وجود داشتند، نمایشگاه هایی با موضوعات اختصاصی برگزار شده اند که توانایی ارائه محصولات یک موضوع خاص را دارا بودند. در نمایشگاه های تخصصی فقط یک سری از محصولات خاص وجود دارند که مخاطبان ویژه و خاص خود را نیز دارند، در ادامه به مقایسه بیشتر نمایشگاه های تخصصی و عمومی خواهیم پرداخت.

نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی با هدف ارائه و عرضه انواع تاسیسات و محصولات پزشکی موردنیاز برای بیمارستان ها و مراکز درمانی، برگزار می شود. در این نمایشگاه انواع مختلف تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی وجود دارد و توانایی فراهم کردن تمام نیازهای مشتریان را دارا است. باتوجه به اینکه عمده زیادی از بازدیدکنندگان و مخاطبان این نمایشگاه، پزشکان، مسئولان بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی هستند؛ سعی شده است که تمامی محصولات موردنیاز آنها فراهم شود و تاحدامکان به تمام نیازهای آنان پرداخته شود.این نمایشگاه با حضور شرکت ها و موسسات ایرانی و خارجی که در زمینه تولید، عرضه و خدمات پزشکی فعالیت دارند برگزار می شود. این مراکز قابلیت ارائه محصولات پزشکی عمومی، معاینه، درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و ... را دارند و جزو برترین شرکت ها در این زمینه بشمار می روند. محصولات ارائه شده توسط این شرکت ها و موسسات، دارای کیفیت مناسب هستند و طبق استانداردهای روز دنیا، محصولات خود را تولید و عرضه می کنند.

همانطور که قبلا گفته بودیم، این نمایشگاه بصورت کاملا تخصصی برگزار می گردد و محصولات تخصصی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند. محدوده محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی به وسایل اتاق عمل، آی سی یو و حتی وسایل زنان و زایمان می رسد. در ادامه به معرفی و شرح خدمات و محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی می پردازیم.

 

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی

نمایشگاه بین المللی تهران در هفته ابتدایی دی ماه، میزبان تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی بود و حسابی حال و هوای بیمارستان و مراکز درمانی را به خود گرفته بود. بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و صنایع وابسته از تاریخ یکشنبه 3 دی ماه تا چهارشنبه 6 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر بود.

هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه، ارتقا سطح کیفی و آشنایی بیشتر جامعه با تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی مدرن بود. همچنین یکی دیگر از دلایل برگزاری این نمایشگاه و ارائه محصولات جدید و مدرن در آن، آشنایی پزشکان و مسئولان بیمارستان ها با این کالاها به منظور تهیه و استفاده از آنها در مراکز درمانی بود. در این نمایشگاه شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی حضور یافتند که در زمینه تولید، عرضه، بازرگانی و خدمات محصولات و تجهیزات بیمارستانی فعالیت دارند که گامی بلند و محکم در زمینه نوآوری و تولیدات مدرن در صنعت بیمارستان سازی بشمار می آیند. این شرکت ها از برترین شرکت ها و موسسات فعال در زمینه تولید این کالاها بشمار می آیند و مطابق استانداردها محصولات خود را ارائه می دهند که از بهترین کیفیت نیز برخوردار هستند. شرکت های حضور یافته در این دوره، انواع تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی را ارائه داده بودند و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از محصولاتِ این شرکت ها به عمل آمد.

مخاطبان و مشتریان کالاهای ارائه شده در نمایشگاه تجهیزت و تاسیسات بیمارستانی، مسلما از دسته سرمایه گذاران، شرکت های ساختمانی، شرکت های انبوه ساز و دانشگاه های علوم پزشکی هستند.

آدرس برگزاری: ایران - تهران - اتوبان چمران- محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

 

محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی

باتوجه به اینکه این نمایشگاه ها در قالب نمایشگاه های تخصصی برگزار می شوند و فقط به ارائه کالاها و خدمات مربوط به یک زمینه می پردازند، محصولات ارائه شده در این زمینه به چند گروه کالایی تقسیم می شوند.  تجهیزات و تاسیسات پزشکی ارائه شده در نمایشگاه به 9 دسته تقسیم می شوند که بدین شکل است؛ تجهیزات معاینه، تجهیزات عمومی، تجهیزات زنان و زایمان، تجهیزات تشخیصی، تجهیزات درمانی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات بخش ها و تجهیزات دندانپزشکی.

 

وسایل و تجهیزات معاینه بیمارستان: وسایل معاینه بیمارستانی از محصولاتی است که در سومین نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی ارائه شده است، نمونه این وسایل به شرح زیر است.

·        دستگاه فشار سنج جیوه ای، عقربه ای و دیجیتال: از دستگاه فشارسنج برای اندازه گیری فشار خون افراد استفاده می شود.

·        دماسنج طبی: از دماسنج طبی برای سنجش میزان دمای بدن افراد استفاده می شود.

·       گوشی پزشکی: وسیله ای است که صداهای ضعیف داخل بدن را تقویت می کند و می توان بوسیله آن، به این صداها را شنید.

·       آبسلانگ: از این وسیله هنگام معاینه حلق افراد استفاده می شود.

·       افتالموسکوپ: جهت معاینه چشم افراد از این وسیله استفاده می شود.

·       اتوسکوپ: یکی از انواع تجهیزات پزشکی است که جهت معاینه بصری مجرای داخلی گوش افراد از آن استفاده می شود.

وسایل و تجهیزات عمومی بیمارستان ها: یکی از وسایل حیاتی برای بیمارستان ها، انواع تجهیزات عمومی است. تجهیزات عمومی بیمارستان ها روز به روز بهتر می شوند و مدرن تر ساخته می شوند، استفاده از وسایل عمومی مدرن تر در بیمارستان ها ضروری است، نمونه وسایل عمومی بیمارستان به شرح زیر است.

·       برانکارد: یکی از تجهیزات عمومی، بیمارستان ها می باشد که برای حمل کوتاه مدت بیماران استفاده می شود، نمونه های جدید برانکاردها از مدل های قدیمی، کارآمد و راحت تر هستند.

·       دستگاه اتوکلاو: جهت استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی از دستگاه اتوکلاو استفاده می شود.

·       دستگاه فور: در پزشکی برای ضدعفونی و استریلیزاسیون وسایل فلزی استفاده می شود.

تخت معاینه، پاراوان، پنبه، الکل، صندلی تابوره و میز ترالی از دیگر تجهیزات عمومی بیمارستان ها هستند.

 

وسایل زنان و زایمان: با پیشرفت تکنولوژی، وسایل مربوط به زنان و زایمان در بیمارستان ها نیز پیشرفته شده اند، نمونه این وسایل به شرح زیر است.

·       سونوکیت: به منظور شنیدن صدای قلب جنین در شکم مادر باردار استفاده می شود.

·       اسپکولوم: وسیله‌ای جهت کنار زدن بافتها و فراهم آوردن دید بهتر ناحیه هنگام معاینه است.

·       تخت معاینه مامایی: از این محصول به منظور معاینه پزشک زنان و ماما استفاده می شود.

سه مورد بالا از تجهیزات ضروری و مهم در وسایل زنان و زایمان به شمار می روند.

 

تجهیزات و وسایل تشخیصی بیمارستان: وسایل تشخصی بیمارستان ها روز به روز مجهزتر و پیشرفته تر می شوند و امکان تشخیص و شناسایی سریع تر بیماری را می دهند.

·       اسپیرومتر: از دستگاه اسپیرومتر(دم سنج) برای اندازه گیری حجم هوای دم و بازدم استفاده می شود.

·       الکتروانسفالوگرام:  این دستگاه را بر روی سر قرار می دهند و سیگنال های الکتریکی مغز را با آن ثبت می کند.

·       شنوایی سنج: از شنوایی سنج برای سنجش و اندازه گیری میزان شنوایی افراد استفاده می شود.

·       الکتروکاردیوگرام: از این دستگاه برای گرفتن نمودار نوارقلب افراد استفاده می شود.

چهار مورد بالا و همچنین تجهیزات فراصوتی، پرتوپزشکی، پزشکی هسته ای، تجهیزات سی تی اسکن، دستگاه درون بین و همچنین تجهیزات مربوط به ثبت نوار عصب و عضله از تجهیزاتی هستند که برای تشخیص بیماری ها لازم هستند. با استفاده از وسایل و تجهیزات بالا تقریبا می توان تمام بیماری ها را تشخیص داد.

 

تجهیزات درمانی بیمارستان ها:  تجهیزات درمانی در بیمارستان ها نقش اصلی را دارند، این وسایل نقش بسزایی در درمان بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های بدنی را دارند. در گروه تزریقات و پانسمان سرنگ و سرسوزن برای تزریقات استفاده شده و برای پانسمان کردن تجهیزات باندپیچی نظیر باندها و باندهای گچی را بکار می برند. در گروه سرم ها، ست سرم،  پایه سرم و آنژیوکت استفاده می شود. سوزن گیر برای گرفتن سوزن هنگام بخیه، لیزر کم توان، دستگاه ساکشن برای از بین بردن هوا و مایعات در ناحیه جراحی، اسکالپ وین، گالی پاد، پنست، آتل در درمان شکستگی استخوان، چسب و سوند ادراری تجهیزات کامل برای درمان بیماری ها هستند.

 

تجهیزات آزمایشگاهی: برای انجام آزمایش روی بدن جهت تشخیص بیماری ها و ناراحتی های بدن از دستگاه های زیادی استفاده می شود و تجهیزات گسترده ای دارد. وسایل آزمایشگاهی هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی، دچار تحول های زیادی شده اند و پیشرفت چشمگیری دارند.

 

تجهیزات اتاق عمل: تجهیزات اتاق عمل برای بیمارستان ها بسیار حیاتی است، اتاق های عمل در بیمارستانها باید به تجهیزات اتاق عمل، کاملا مجهز باشند.

تجهیزات اتاق عمل شامل موارد زیر است؛

·       گازهای بیهوشی

·       دستگاه ساکشن

·       الکتروکوتر

·       گان جراحی و لباس اتاق عمل

·       شان‌ها

·       میز مایو

·       صندلی تابوره

·       اکارتورها یا رترکتورها

·       جداکننده‌های بافتی

·       ماسک جراحی

·       دستکش جراحی

·       تورنیکه

·       کاپنوگراف

·       مانیتور

·       کلمپ‌ها

 

تجهیزات بخش ها: برای مراقبت از بیماران در بخش ها به تجهیزات بخش ها نیاز است و برای بهبود حال بیمار و کنترل حال او، باید بخش های بیمارستان به کلیه این تجهیزات، مجهز باشد.

·            سردخانه و تجهیزات سرمایشی

·           مونیتور علائم حیاتی

·           چراغ سیالکتیک

·           پالس اکسیمتر

·           الکتروکاردیوگرام

·           دفیبریلاتور

·           دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)

·           لارنگوسکوپ

·           آمبوبگ

·           لوله تراشه

·           تجهیزات سنگ شکن

·           اکسیژناسیون غشایی برون پیکری

 

تجهیزات دندانپزشکی: دندانپزشکی یکی از تخصصی ترین حرفه ها در پزشکی بشمار می رود و به همین دلیل تجهیزات پیچیده تر و بیشتری را از سایر تخصص ها دارد.

 وسایل موردنیاز برای دندانپزشکی، شامل؛

·            آینه دندانپزشکی

·           آنگل

·           توربین دندانپزشکی

·           جرم‌گیر دندان

·           فورسپس

·           لایت کیور

·           اتوکلاو

·           فرز توربین

·           فرز آنگل

·           اسیداچ

·           باندینگ

·           ماسک

·           دستکش

·           دستگاه مکش (ساکشن) دندان پزشکی

·           تابوره

·           یونیت دندان پزشکی

·           فرز

·           آمالگاماتور

·           مایع ضدعفونی سطوح و مایع ضدعفونی ابزار

·           روکش موقت

·           آکریل

·           ماده قالبگیری

·           شیلد های محافظ

·           پیشبند و روکش یونیت

·           میکروبراش

·           تیغ جراحی

·           خون بند

·           سرساکشن

 

تجهیزاتی که در بالا معرفی شدند، صرفا جهت آشنایی بودند و برای اینکه بدانید در هر کدام از بخش های بیمارستان و یا خدمات آن، چه وسیله هایی موردنیاز است.

 

مقایسه نمایشگاه های عمومی با تخصصی

پابه پای تخصصی شدن هرچه بیشتر نمایشگاه ها درکشورهای پیشرفته و صاحب صنعت نمایشگاهی، نمایشگاه های عمومی بکار خود پایان میدهند. امروزه نمایشگاه های تخصصی بسیار بیشتر مورد توجه کارشناسان،‌ متخصصین و بازدیدکنندگان قراردارند، چرا که نمایشگاه های عمومی بدلیل وسعت موضوعی و تعدد شرکت کنندگان و گروه های کالایی آنها، پاسخگوی نیاز مخاطبین و بازدیدکنندگان نیستند و توانایی برطرف ساختن نیازهای مشتریان را ندارند. بدیهی است با توجه به تغییرات شگرفی که پیشرفت علم و تکنولوژی در روند رشد صنایع و تولیدات بوجود آورده است، هرروز شاهد نوآوری در تولید و بهبود کیفی کالاها هستیم.

مسلماً حوزه های مرتبط با صنعت بیمارستان سازی نیز از این پیشرفت و نوآوری بی بهره نمانده اند بطوریکه دیگر نمیتوان تمامی این نوآوریها را در قالب یک نمایشگاه عمومی تحت عنوان کلی به مخاطبین عرضه نمود.

 

کلام آخر:

 حال که قبول کردیم این واقعیت را که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، باید بکوشیم که پا به پای تکنولوژی پیش برویم و از قافله جا نمانیم. تجهیزات مدرن و جدید باید جایگزین تجهیزات قدیمی بیمارستانی شوند و در تاسیسات بیمارستان ها تحولاتی ایجاد شود. مسئولان بیمارستان ها و مراکز درمانی باید جهت رفاه بیشتر حال بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان، بیمارستان را به وسایل جدید مجهز کنند و تاسیسات آنرا عوض نمایند. مدرن کردن وسایل بیمارستان و مجهز کردن آن به تجهیزات جدید، سبب ارائه خدمات بهتر به افراد مراجعه کننده و بیماران می شود. تجهیزات جدید توانایی تشخیص، بسیاری از بیماری ها را دارند و همچنین توانایی درمان بیماری ها در تجهیزات و تاسیسات جدید، از تجهیزات قدیمی بیشتر است.

برای مجهز کردن مراکز درمانی و بیمارستان ها ابتدا باید تشخیص داد که به چه وسایلی در کدام قسمت از مجموعه نیاز است، سپس با تحقیق درباره آنها، جدیدترین و بهترین نوع آنرا تهیه کرد. هم اکنون درمان برخی از بیماری ها وجود دارد که در چند سال گذشته درمان آنها غیرممکن بنظر می رسید، اما حال به راحتی درمان خواهند شد. پس بدین ترتیب ممکن است برخی بیماری ها، هم اکنون درمانی نداشته باشند و علاج نشوند اما با پیشرفت تکنولوژی و به میدان آمدن تجهیزات جدید، قطعا درمان و راه حلی برای آن پیدا می شود.

در آینده دوره های بعدی نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات پزشکی برگزار می شوند که شما می توانید بااستفاده از راه های ارتباطی از زمان برگزاری آن مطله شوید.